سرپرست گروه پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

وزش باد نسبتا شدید در پیش است

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از وزش باد نسبتا شدید در زنجان طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر، خبر داد.

تصویر وزش باد نسبتا شدید در پیش است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی، افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری در زنجان خواهیم بود که در بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا نیز وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: طی امروز و فردا /شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ تیر ماه جاری/ آسمان شهرستان طارم قسمتی ابری تا ابری و در ارتفاعات نیز مه‌آلود و با احتمال بارش پراکنده نیز در برخی مناطق این شهرستان همراه خواهد شد.

صرفی تصریح کرد: دمای هوای این استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲ تا پنج درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت و میزان دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سلطانیه و ارمغانخانه از توابع شهرستان زنجان با میزان دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و گرماب از توابع شهرستان خدابنده نیز با ۳۶ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق این استان گزارش شدند.

صرفی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت میزان دمای هوا در گرماب ۱۷ و ۳۶، حلب ۱۷ و ۳۵، دندی ۱۶ و ۳۵، چورزق - و ۳۵، ماهنشان ۱۶ و ۳۴، زرین رود ۱۶ و ۳۴، آب بر ۲۰ و ۳۳، گیلوان - و ۳۳، فیله خاصه ۱۶ و ۳۲، سجاس ۱۴ و ۳۲، قیدار ۱۴ و ۳۱، دانشگاه زنجان ۱۵ و ۳۱، پری ۱۳ و ۳۰، زنجان ۱۵ و ۳۰، صائین قلعه ۱۳ و ۲۹، سلطانیه ۱۲ و ۲۹، فرودگاه زنجان ۱۵ و ۲۹، ابهر ۱۴ و ۲۷، ارمغانخانه ۱۲ و ۲۶، خرمدره ۱۴ و ۲۶ و خیرآباد ۱۳ و ۲۶ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

322604