مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد:

ادامه خاموشی‌های بیش از ۱۵۰ دقیقه؛ تماس با سامانه ۱۲۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گقت: در صورت ادامه خاموشی‌های بیش از ۱۵۰ دقیقه از مشترکان زنجانی درخواست می‌شود با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند.

تصویر ادامه خاموشی‌های بیش از ۱۵۰ دقیقه؛ تماس با سامانه ۱۲۱

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیرضا علیزاده اظهار کرد: در روزهایی که محدودیت تولید برق، فشار سنگینی بر شبکه‌های توزیع برق تحمیل کرده، همکاری مردم و مشترکان برق در مدیریت مصرف برق و نیز جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، در کنار اقدام گسترده این شرکت در برنامه‌ریزی‌های مدون در کنترل پیک بار روزانه در استان اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به گرمای بی‌سابقه در ایران و اغلب کشورها که منجر به افزایش مصرف برق شده است، افزود: افزایش دما در میزان بالا رفتن مصرف برق تاثیر محسوسی دارد و به ازای فقط یک درجه افزایش دما، حدود ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: دستگاه‌های سرمایشی ۴۰ درصد مصرف برق کشور را در فصل گرم سال به خود اختصاص می‌دهد و طی این هفته و هفته‌های آتی که شاهد گرمای شدیدتری در همه نقاط کشور خواهیم بود، باید توجه و حساسیت بیشتری در این خصوص صورت گیرد. امسال خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر را شاهد هستیم و این موضوع منجر به افزایش مصرف در بخش کشاورزی و نیز کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی و کاهش تولید برق توسط این نیروگاه‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: ما از یک طرف با افزایش مصرف و از طرفی دیگر کاهش تولید نیروگاه‌ها مواجه هستیم و در این برهه از زمان، نیاز به همکاری مردم و مشترکان برق از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

علیزاده، همکاری مردم استان و مشترکان بزرگ اعم از صنایع، کشاورزان استان را مهم‌ترین عامل در گذر موفق شرکت توزیع برق زنجان در ۴۵ روز سخت گذشته دانست و تاکید کرد: در روزهای پیش‌ رو به دلیل افزایش بی‌سابقه دما، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده و همکاری مردم بیش از گذشته مورد درخواست است.

وی با تاکید بر این موضوع که با مدیریت مصرف، شاهد خاموشی‌های احتمالی نخواهیم بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه مرکز کنترل و پایش بار استان روزهای سختی را سپری می‌کند، از مشترکان زنجانی تقاضا می‌شود تنها در زمانی که با خاموشی‌های بیش از ۱۵۰ دقیقه مواجه شدند با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان با چند راهکار ساده نظیر حفظ درجه کولر گازی در دمای ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولر آبی، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از وسایل برق پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق (۱۲ تا ۱۸) همراه این شرکت در عرصه تولید انرژی برق باشند.

منبع: ایسنا

322602