مدیر کل دفتر شهری تاکید کرد:

شوراها و شهرداران تا پایان دوره پنجم باید تمام تلاش خود را مصروف خدمات رسانی کنند

صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در دوره آموزشی منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر دانسفهان ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای منتخبین دوره ششم و همچنین تشکر و قدردانی از زحمات ارزشمند شوراهای اسلامی دوره پنجم خاطر نشان کرد: خدمات و فعالیتهای شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی دوره پنجم باید با جدیت هرچه بیشتر ادامه داشته باشد و در اجرای پروژهای و سایر خدمات نباید کوتاهی و سستی صورت گیرد.
تصویر شوراها و شهرداران تا پایان دوره پنجم باید تمام تلاش خود را مصروف خدمات رسانی کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، وی در ادامه افزود: در فرصت باقی مانده تا پایان دوره پنجم کلیه اعضای شورای شهر های استان و شهرداران با کمک پرسنل خدوم شهرداری‌ها اهتمام جدی در خدمات رسانی مطلوب تلاش مضاعف داشته باشند. توقف پروژهای عمرانی به هردلیل و همچنین عدم انجام وظایف قانونی و محوله باعث خسارت به منافع عمومی می‌شود و ترک فعل است و به خدمات و فعالیتهای شهری آسیب جدیخواهد رساند.

مدیرکل دفتر شهری با تاکید بر اینکه مدیریت شهری جای سیاسی بازی و طرح موضوعات سیاسی نیست، افزود: نگاه‌های سیاسی در شورای شهر ساختار و چارچوب این نهاد را از هدف اصلی دور می‌کند. هر چه پارلمان شهری بدور از فضای سیاسی و جناحی و به صورت برنامه محور در چارچوب تکالیف قانونی عمل کند قطعا شورای موفق‌تری خواهد بود.

صالحی در ادامه سیاسی کاری را یک نقطه ضعف و آسیب در فعالیت شوراهای شهر در سراسر استان دانست و با تاکید بر اینکه سیاسی کاری در شوراها آسیب زاست، اظهار کرد: شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی برگرفته از اراده مردم است و مدیریت شهری جای سیاسی کاری نیست.

وی در پایان به ضعف یا نبود قوانین کارآمد برای تقویت ابزار نظارتی بر عملکرد شوراها اشاره کرد و گفت: ارتکاب تخلفات در سایه نبود قوانین نظارتی لازم، موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام و مدیریت شهری خواهد شد که سعی شده است با آموزش های لازمه این ضعف ها جبران شود

.

322528