احتمال نفش حمله سایبری در هرج و مرج ایستگاه های قطار کشوری

حرکت صدها قطار مسافربری به دنبال اختلال در سیستمهای کامپیوتری شرکت راه آهن به تعویق افتاد یا لغو شد.
تصویر احتمال نفش حمله سایبری در هرج و مرج ایستگاه های قطار کشوری

به گزارش سایت خبری پرسون، به دنبال اختلال سراسری در سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن در ساعات اخیرکه احتمالا بدلیل حمله سایبری اتفاق افتاده است، فعالیت صدها خط قطار به تعویق افتاد و حتی لغو شد ورودی ها و خروجی ها، مراکز خرید بلیط، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و سایت شرکت راه آهن نیز دچار اختلال شد. این واقعه منجر به هرج و مرج بی سابقه ای در ایستگاه های قطار سراسر کشور شده است.

اختلال در سیستم‌های کامپیوتری، معطل شدن هزاران مسافر آن هم بدون هیچ گونه پاسخگویی از طرف مقامات مسئول و یا هیچ گونه پیش بینی در آغاز به کار مجدد خطوط را با خود به همراه آورد. در این لحظات مسافرانی که در این ایستگاه‌ها حضور دارند پست‌های فراوانی را در صفحات اجتماعیشان به اشتراک می‌گذارند.

طبق گزارش رسیده، در صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار، لغو فعالیت تمامی خطوط قطار را اعلام، و پیام «تاخیر زیاد بدنبال حملات سایبری» بر روی آنها قید شده است. در این پیام مسافران جهت اطلاعات بیشتر به شماره ۶۴۴۱۱ ارجاع داده شدند، که بعد از بررسی خبرگزاری‌ها مشخص شد این شماره مربوط به دفتر مقام معظم رهبری است. شایان ذکر است پیام قید شده بر روی این صفحات احتمال یک حمله سایبری را در بین مسافران و مقامات مسئول دو چندان می‌کند.

نیاز به زمان است تا مقامات مسئول بتوانند صحت وسقم این حمله سایبری احتمالی را بررسی کنند، با این وجود تصور نمی‌شود مقامات ذیربط حاضر به انتشار پیام رسمی در این مورد باشند.

منبع:فارس

322523