المپیک با تماشاگر یا بدون آن؟

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک روز پنجشنبه وارد توکیو شد.
تصویر المپیک با تماشاگر یا بدون آن؟

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از keydo news ، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک ، روز پنجشنبه وارد توکیو شد. پایتخت ژاپن در حال حاضر با اوج گرفتن ویروس کرونا درگیر است. وی یک روز پس از آنکه دولت ژاپن به طور غیررسمی تصمیم گرفت پایتخت را تحت شرایط اضطراری قرار دهد، وارد توکیو شد.

قرار است اواخر امروز به طور رسمی در خصوص برگزاری بازی‌های بدون تماشاگر در مکان‌های داخل و اطراف توکیو تصمیم‌گیری شود‌.

احتمالا باخ جلسه‌ای با سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری و کوئیکه، فرماندار توکیو برگزار کند و در مورد سیاست جدید برای حضور تماشاگران تصمیم‌گیری شود.

برگزار کنندگان در اواخر ماه گذشته تصمیم گرفتند که حضور بیش از 10 هزار هوادار محلی را در طول بازی های المپیک با فرض بهبود وضعیت ویروس کرونا، در پایتخت مجاز بدانند. با این حال ، توکیو در روز چهارشنبه 920 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین تعداد روزانه را از اواسط ماه می است. کارشناسان پزشکی همچنان در مورد خطرات ادامه بازی‌ها هشدار می‌دهند این در حالی است که بسیاری از کشورها با گسترش سریع ویروس جهش یافته دلتا دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق اعلام کمیته برگزاری بازی‌ها، باخ در هتل خود به مدت سه روز قرنطینه خواهد شد. او قرار است از دهکده ورزشکاران در منطقه ساحلی هارومی توکیو بازدید کند و جلساتی را با برگزارکنندگان به صورت حضوری و از راه دور برگزار کند.

کمیته بین المللی المپیک همچنین در نظر دارد که باخ از هیروشیما که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط بمباران اتمی ویران شده بود، بازدید کند.

322293