علت خاموشی های ۴ ساعته در تهران اعلام شد

بروز دو نقص فنی بزرگ در شبکه برق تهران منجر به بروز قطعی های حدودا ۴ ساعته برق در مناطق مختلف پایتخت شده است.
تصویر علت خاموشی های ۴ ساعته در تهران اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از حدود ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲ ظهر امروز، بخش‌های مختلف جنوب غرب، شرق و بخش های از شمال پایتخت دچار قطعی برق شدند.

پیگیری ها نشان از بروز دو نقص فنی بزرگ در شبکه برق تهران است. یکی از این اشکالات فنی مربوط به شبکه انتقال و فوق توزیع برق در شرق استان بوده که منجر به ایجاد قطعی های حدود ۴ ساعته برق در بخش هایی از شرق و شمال پایتخت شده و دیگری مربوط به اشکال در شبکه توزیع برق است که منجر به قطعی حدود ۴ ساعته برق در مناطقی از جنوب غرب تهران شده است. این قطعی های برق همچنان در این مناطق ادامه دارد.

در این زمینه دقایقی پیش، شرکت برق منطقه‌ای تهران با صدور اطلاعیه ای از بروز نقص فنی در شبکه برق تهران عذرخواهی کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: «به اطلاع شهروندان و مشترکین برق در شهر تهران به ویژه مناطق شرق و شمال شرق می رساند که به دلیل بروز پاره ای از مشکلات فنی در شبکه انتقال و گرمای بیش از حد هوا، شبکه برق با محدودیت‌هایی در تأمین برق مواجه می باشد. گروه‌های تعمیراتی و رفع عیب با حداکثر توان در حال رفع محدودیت‌ها و بازگرداندن شبکه به حالت عادی هستند. ضمن پوزش به دلیل محدودیت‌های پیش آمده، به مشترکان گرامی اطمینان می‌دهیم به نحوی اقدام خواهد شد که در اسرع وقت مشکل یاد شده مرتفع شده و تأمین برق به حالت عادی بازخواهد گشت. جا دارد از تمامی مشترکان که با مصرف بهینه برق در تابستان بسیار گرم امسال با خادمان خود در صنعت برق در امر نیرورسانی همکاری می کنند قدردانی کنیم. »

رفع عیوب مذکور در شبکه انتقال و فوق توزیع شرق استان تهران و شبکه توزیع جنوب غرب شهر تهران، تا حدود ۴ بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.

محدودیت در تامین برق منطقه تهرانپارس به دلیل آتش سوزی ترانسفورماتور

همچنین سخنگوی صنعت برق کشور گفت: متاسفانه روز گذشته ترانسفورماتور تهرانپارس دچار آتش سوزی شد که منجر به محدودیت‌هایی شد که همکاران ما با تلاش خود قسمت بار این ترانس را به جای دیگری منتقل کردند، ولی متاسفانه محدودیت‌هایی برای مناطق تهرانپارس و قیطریه داشته‌ایم.

رجبی مشهدی افزود: از روز گذشته خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان مصرف، کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: خوشبختانه بخش صنعت هم جا به جایی‌هایی اعمال کرده‌اند که این هم باعث کاهش مصرف برق شده است.

322151