مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان خبر داد:

افتتاح نخستین بانک سفال و ابزار سنگی در سنندج/ نگهداری 1500 قطعه سفال و ابزار سنگی باستانی

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گفت: بانک سفال و ابزار سنگی کردستان حاصل تحقیق و بررسی در بیش از 500 محوطه باستانی در منطقه «هورامان» است.

تصویر افتتاح نخستین بانک سفال و ابزار سنگی در سنندج/ نگهداری 1500 قطعه سفال و ابزار سنگی باستانی

به گزارش سایت خبری پرسون در کردستان، پویا طالب‌نیا؛ مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از اولین بانک سفال و ابزار سنگی استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک سفال و ابزار سنگی کردستان حاصل تحقیق و بررسی در بیش از 500 محوطه باستانی در منطقه «هورامان» است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گفت: در روزهای نخستین ایجاد این مرکز بیش از 1500 قطعه سفال و ابزار سنگی متعلق به دوران باستانی جمع آوری گردید.

طالب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خوشبتخانه بانک سفال و ابزار سنگی کردستان در کشور بی‌همتاست و برنامه ما این است که در آینده از نظر کمی و کیفی این مجموعه را توسعه دهیم.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان افزود: این پایگاه از نظر عملی و تاریخی برای بسیاری از باستان شناسان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، بنابراین توجه به بُعد کمی و کیفی این مجموعه باید از اولویت‌های مهم ما باشد.

طالب‌نیا در پایان سفر خود خاطرنشان کرد: ایجاد این پایگاه در سطح شهر سنندج می‌تواند مورد استقبال خوب علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی داشته باشد، بنابراین تلاش ما این است که این مرکز را به صورت کامل گسترش دهیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

321742