افزایش ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۹۵ دستگاه خودرو از طریق بندرخرمشهر تخلیه و ترانزیت شدند گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱۵ درصد رشد داشته است.
تصویر افزایش ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، نوراله اسعدی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:۳۱۴ دستگاه خودرو از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر خرمشهر تخلیه شده است که شامل تعداد ۲۹۵ دستگاه ترانزیت، ۱۳ دستگاه تریپتیک و ۶ دستگاه واردات قطعی در بندر خرمشهر می باشد ضمن اینکه این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر بندر خرمشهر مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

اسعدی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا، اظهار داشت: بندرخرمشهر به دلیل مجهز بودن به امکانات روز آماده ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا است.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند از مزایا و بسترهای خاص و مناسبی برخوردار است گفت: بر همین اساس سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا می‌توانند از این ظرفیت موجود بالاترین بهره را ببرند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فعالیت‌های بی‌وقفه بندر خرمشهر گفت: بندر خرمشهر از جمله بنادر موفقی است که از ابتدای پدید آمدن ویروس کرونا تاکنون با رعایت کامل و دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مشغول فعالیت است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع:ایرنا

321706