با حضور مسوولان استانی و شهرستانی روی داد؛

راه‌اندازی خانه هنرمندان صنایع دستی در خدابنده

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی نخستین خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان خدابنده راه‌اندازی شد.

تصویر راه‌اندازی خانه هنرمندان صنایع دستی در خدابنده

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح این خانه گفت: شهرستان خدابنده در حوزه صنایع دستی دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی است که به منظور افزایش تولید و بهره‌وری صنعتگران خانه هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

الناز خدایی فرد اظهار داشت: یکی از مشکلات هنرمندان صنایع دستی شهرستان خدابنده نبود فضای مناسب برای عرضه محصولات و یا به نمایش گذاشتن هنرهای دست خود است که از این رو گشایش خانه هنرمندان صنایع دستی تا حد قابل توجهی این مشکل را حل می‌کند.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه هنرمندان صنایع دستی خدابنده علاوه بر تولید و عرضه صنایع دستی، برای علاقه‌مندان به فعالیت در رشته‌های مختلف تولیدات صنایع دستی دوره‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

خدایی فرد با بیان اینکه ایجاد فضاها مناسب برای فعالیت هنرمندان صنایع دستی باعث کاهش کالاهای وارداتی به کشور می شود و کالاهای داخلی با کیفیت بهتری عرضه می‌شود، گفت: خانه هنرمندان صنایع دستی می‌تواند مکانی باشد تا هنرمندان بتوانند تولید را انجام دهند و در واقع در حوزه مشاغل خانگی فعالیت کنند و مکانی برای تعامل، گفت‌ وگو، بحث و انتقال تجربیات درخشان خود داشته باشند.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده بافت‌های داری از قبیل گلیم بافی، فرش بافی، پلاس بافی، جاجیم بافی و ریسندگی بخش عمده‌ای از محصولات صنایع دستی در شهرستان خدابنده را شامل می‌شود به طوری که ۹۰ درصد تولیدات صنایع دستی در این شهرستان به این محصولات اختصاص دارد.

معصومه شیری افزود: مصنوعات چرمی و قلم زنی نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در شهرستان خدابنده هستند.

منبع: ایرنا

321593