آخرین وضعیت بازار امروز رمزارزها 14 تیر 1400؛

کاهش حجم معاملات بیت کوین

بیت کوین ثابت کرد که بیشتر فرضیه هایی که طی چند روز گذشته درباره آن مطرح شده اند اشتباه هستند.
تصویر کاهش حجم معاملات بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، این نگرانی وجود داشت که مانند چند هفته گذشته، با تکرار تاریخ، این دارایی روزهای آخر هفته جذابیت خود را از دست بدهد.

با این حال، این اتفاق نیافتاد و ارز رمزنگاری شده برتر بازار فقط در عرض چند روز حدود 3000 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد. در نتیجه این اتفاق، این ارز رمزپایه پیشرو، به بالاترین سطح روزانه خود در حدود 36000 دلار رسید (در Bitstamp).

هرچند در این مرحله، خرس ها وارد عمل شده و مسیر حرکت بیت کوین را معکوس کردند. به این ترتیب، در عرض چند ساعت، BTC حدود 2000 دلار کاهش یافت و تا 34000 دلار سقوط کرد.

شایان ذکر است که طی چند روز گذشته، حجم معاملات بیت کوین به شدت کاهش یافته است. داده های Bitcoinity حاکی از آن است که برخی از بزرگترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده کاهش شدید حجم معاملات پایین ترین سطح چند ماهه اخیر را شاهد بوده اند.

آلتکوین ها قرمزپوش شده اند

کوین های جایگزین نیز روزهای آخر هفته به بالاترین سطح قیمت خود رسیدند ولی پس از آن، روند اصلاح بیت کوین را تقلید کردند. به عنوان مثال، اتریوم توانست بالاترین قیمت دو هفته اخیر را در حدود 2300 دلار ثبت کند ولی کاهش 3 درصدی متعاقب آن، دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار را به زیر این سطح خاص کشاند.

بایننس کوین هم که تراز 315 دلار را تاچ کرده بود مقداری از ارزش خود را از دست داد و در حال حاضر نزدیک به 300 دلار قرار دارد.

وضعیت بقیه آلتکوین های بزرگتر هم کاملاً مشابه همین است. در مقیاس 24 ساعته، Cardano (-1.5٪) ، Dogecoin (-4٪) ، Ripple (-3٪) ، Polkadot (-2.5٪) ، Uniswap (-3.5٪) ، Bitcoin Cash (-1٪) ، Litecoin (-3٪) ، Solana (-4٪) و Chainlink (-1.5٪) همگی به رنگ قرمز درآمده اند.

به غیر از Synthetix و The Graph، که یکبار دیگر موفق شدند به رشد دو رقمی برسند، بیشتر ارزهای دارای ارزش بازار کمتر نیز امروز در فاز اصلاح فرو رفته اند.

در این بین، ICP با 8.5٪ کاهش پیشگام بوده و Decred (-7%), THORChain (-6%), Enjin Coin (-6%), Amp (-5%), ETC (-5%) و FTX Token (-5%) به دنبال آن قرار می گیرند.

سرمایه تجمعی بازار دارایی های رمزنگاری در یک روز 70 میلیارد دلار کاهش یافته است ولی هنوز بالاتر از 1.4 تریلیون دلار است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

311462