علیپور خنکداری در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مجلس پیگیر نوسازی ناوگان عمومی است/ تسهیل واردات خودروهای تا سه سال کارکرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس توجه خوبی به نوسازی ناوگان داشته تا خودرو مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود. طبق بودجه سال 1400 نیز واردات خودروهای تا سه سال کارکرد تسهیل می‌شود.
تصویر مجلس پیگیر نوسازی ناوگان عمومی است/ تسهیل واردات خودروهای تا سه سال کارکرد

کمال علیپور خنکداری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص پیگیری تصادف اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان توسط مجلس، بیان کرد: این کمیسیون جلساتی را با رئیس راهبر، راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و میراث فرهنگی داشته و نظرات این ارگان ‌ها شنیده شده است. ضمن این که دو نفر از همکاران باید در این رابطه بازدید میدانی انجام دهند و گزارش خود را به مجلس ارائه کنند.

علیپور خنکداری در خصوص توجه و برنامه‌های آتی مجلس به بحث ناوگان عمومی، گفت: در چند سال گذشته مجلس توجه خوبی به نوسازی ناوگان داشته تا خودرو مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود. طبق بودجه سال 1400 نیز واردات خودروهای تا سه سال کارکرد تسهیل می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر بحث نوسازی ناوگان عمومی مورد غفلت قرار گرفته است. به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هر سال شاهد تکرار تصادفات و از دست دادن 17 هزار نفر از هموطنان هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل بعدی تصادفات در کشور علاوه بر نو‌نبودن ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم ایمنی و استاندارد جاده‌ها و بی احتیاطی راننده‌ها است.

علیپور خنکداری در پایان تأکید کرد: مجلس یازدهم رویکرد مناسبی نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و بودجه خوبی نیز در این رابطه اختصاص یافته است.

311356

نظرات شما ( 1 نظر )

محمدرضا شجاعی |
دوشنبه 4 مرداد 140023:17
به داد مالباختگان عظیم خودرو برسید