کاهش ساعت کار ادارات بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: با درخواست شرکت توزیع نیروی برق و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان، ساعت کار ادارات برای دومین بار در سال جاری کاهش یافت.
تصویر کاهش ساعت کار ادارات بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، حسن ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش از این ساعت کار ادارات در استان بوشهر ۶:۳۰ تا ۱۳ بود که با کاهش یک ساعته اکنون به ۶:۳۰ تا ۱۲ کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مدت اجرای این کاهش ساعت کار ادارات از امروز ۱۴ تیرماه تا آغاز و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

ابراهیمی ادامه داد: در فصل تابستان به سبب شدت گرما و افزایش دمای هوا، مصرف آب و برق افزایش می‌یابد که باید فرهنگ مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای، پاسگاه‌های نظامی و انتظامی، بخش‌های اجرایی، خدمات شهرداری‌ها و واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوط به قانون امور مالیاتی مشمول این ابلاغیه نیستند.

ابراهیمی یادآور شد: ابلاغ ساعت کار جدید اداره‌ها شامل واحدهای ستادی بانک‌های استان بوشهر نیز می‌شود و در همین ارتباط ساعت کاری شعبه‌های بانک‌ها از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: تا پیش از این تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در این استان مصرف برق را بین ۲۵ تا ۳۰ مگاوات کاهش داد.

غلامرضا حشمتی افزود: مصرف برق در استان بوشهر به حدود یکهزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده است که با توجه به در پیش رو بودن ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲ هزار مگاوات افزایش یابد.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی تنها مدیریت مصرف از سوی مشترکان است که می‌‏تواند از اعمال خاموشی پیشگیری کند.

حشمتی اظهار داشت: انتظار است هم استانی‌ها در ساعت‌های پیک بار که از ۱۲ تا ۱۸ تعیین شده از مصرف دستگاه‌های غیرضرور مانند ماشین‌ لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اتو پرهیز کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نور طبیعی برای روشنایی منزل، سرویس به موقع کولرها و نگه داشتن دمای آن روی ۲۵ درجه از دیگر مواردی است که با هدف کاهش مصرف و پایداری بیشتر برق باید مورد توجه مشترکان باشد.

ساعت کار ادارات و دستگاه های اجرایی بطور معمول در استان بوشهر از ۷ تا ۱۵ است که در سال های اخیر در فصل گرما و تابستان به منظور کاهش مصرف و پیشگیری از قطعی برق با تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان تغییر می‌کند.

در مرحله نخست نیز از اول خردادماه امسال تاکنون ساعت کار ادارات استان بوشهر با یک ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش از ۶:۳۰ تا ۱۳ تعیین شده بود.

منبع:ایرنا

311340