از نیمه نخست خرداد ماه سال‌جاری تا نیمه نخست تیر صورت گرفت؛

بارگیری ۲۴ هزار تن کالا از بندر امام خمینی (ره) به استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان از بارگیری ۲۴ هزار تن کالا از بندر امام خمینی (ره) به استان زنجان طی نیمه نخست خرداد ماه سال‌جاری تا نیمه نخست تیرماه امسال خبر داد.

تصویر بارگیری ۲۴ هزار تن کالا از بندر امام خمینی (ره) به استان زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری افزود: ۳۵۹ دستگاه ناوگان باری از استان زنجان برای حمل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) اعزام شده است.

وی یادآوری کرد: بر اساس اعلام معاونت حمل‌ ونقل سازمان راهداری در خصوص برنامه‌ریزی، هماهنگی و سرعت عمل در روند حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به نقاط مختلف کشور این تعداد ناوگان باری از استان زنجان اعزام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در این اداره کل با برگزاری جلسه های متعدد با دستگاه ای ذی ربط و تشکل‌های صنفی حمل ‌و نقل کالای استان، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در این خصوص انجام شد و در راستای ترغیب و تشویق رانندگان برای اعزام به بندر امام خمینی(ره) مشوق‌هایی از قبیل ارائه لاستیک بار به نرخ ارز دولتی و تخفیف در گروه‌های دریافتی شرکت‌های حمل ‌ونقل برای آنها لحاظ شده است.

راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: خردادماه سالجاری ۱۶ هزار و هشت صد تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به مقصد این استان بارگیری شده است.

به گفته علی اکبری، علاوه بر این تا ۱۰ تیرماه سال‌جاری هشت هزار تن کالای اساسی به استان زنجان بارگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین کالاهای اساسی در شرایط فعلی و ضرورت تسریع در اعزام ناوگان حمل بار بر اساس تصمیمات ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ منظور افزایش انگیزه برای تسهیل حمل کالاها تا اطلاع ثانوی، امکان صدور بارنامه برای همه شرکت‌های حمل ‌ونقل کالای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امکان صدور بارنامه به استثنای شرکت‌های فعال در حوزه سیمان و فرآورده‌های نفتی و ترافیکی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور برای همه شرکت های حمل کالاهای اساسی فراهم ‌شده و این شرکت‌ها می‌توانند با هماهنگی انجام‌شده نسبت به صدور بارنامه از مبدا استان خوزستان به سایر نقاط کشور اقدام کنند.

منبع: ایرنا

311307