براساس ابلاغ و دستورالعمل‌های کشوری و استانی؛

خروج بدون مجوز گندم از استان زنجان ممنوع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از ممنوع شدن خروج گندم بدون مجوز حمل از این استان و برخورد با متخلفان خبر داد.

تصویر خروج بدون مجوز گندم از استان زنجان ممنوع شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جواد تاراسی افزود: خروج گندم براساس ابلاغ و دستورالعمل‌های کشوری و استانی از استان زنجان ممنوع است و در صورت مشاهده نیروهای محترم انتظامی و عوامل نظارتی محموله کشف شده ضبط و توقیف می‌شود.

وی یادآورشد: حمل محصول راهبردی گندم از این استان به دیگر استان‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق آن فقط با مجوز شرکت غله و خدمات بازرگانی امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند چرا که فعالیت افراد و مراکز متفرقه فاقد مجوز قانونی ممنوع بودن و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

تاراسی تاکید کرد: کشاورزان باید گندم تولیدی خود را به ۳۶ مرکز رسمی خرید که ازسوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان مشخص و اعلام شده است تحویل دهند.

به گفته وی، غیر از مراکز رسمی هیچ مرکز و شخصی مجاز به خرید و فروش گندم نیست که باید توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان خودروهای حمل بار به این مهم توجه جدی داشته باشند که در غیر این صورت مطابق قانون بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

از سال گذشته هرگونه فروش بدون مجوز گندم به صورت کلی و جزیی از استان زنجان به دیگر استان‌ها و مناطق کشور ممنوع شده که این مهم فقط با داشتن مجوز از شرکت غله امکان‌پذیر است.

امسال ۳۶ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سطح شهرستان‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان آماده و این مراکز به تفکیک شهرستان تعیین و اعلام شده است.

منبع: ایرنا

311292