موج گرما در اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری شاهد افزایش نسبی دمای استان به علت تشدید توده پر فشارحاره‌ای خواهیم بود.
تصویر موج گرما در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، آسیه آقایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و آسمان بیشتر مناطق استان کمی تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی و شمالی با خیزش گرد و خاک محلی همراه است.

وی افزود: علت افزایش نسبی دما که از امروز آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت تقویت و گسترش توده پر ارتفاع جنب حاره‌ای است و دمای شهر اصفهان دوباره به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، ادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: چوپانان با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایرنا

311273