مدیر شبکه دو: محاکات، رقابت قصه‌ها

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما درباره برنامه «محاکات» توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر مدیر شبکه دو: محاکات، رقابت قصه‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر شبکه دو سیما درباره برنامه محاکات گفت: محاکات برنامه بدیع، نوآور و در عین حال عمیق است. سخن از تجربه‌های زندگیست، حکایت‌ها، عبرت‌های اقشار مختلف مردم از اقلیم‌های متنوع مردمی هرکدام دارای لحن‌ها، لهجه ها و فرهنگ‌های متفاوت، اما در یک فرهنگ ملی مشترک.

محمدرضا جعفری جلوه ادامه داد: محاکات به لحاظ ساختار جذاب و به لحاظ مضمون و معنا برنامه‌ای دغدغه‌مند است. برنامه‌ای که تاثیرش با ما می‌ماند و فقط به عنوان یک سرگرمی گذرا نیست. محاکات رقابت قصه هاست، مسابقه راویان قصه هاست.

رقابت بین قصه‌ها و روایتگران برتر

مدیر شبکه دو عنوان کرد: رقابت بین قصه‌ها و روایتگران برتر است، روایت‌هایی که می‌توانند تبدیل به آثار ماندگار تری اعم از فیلم، سریال، رمان، داستان کوتاه شوند.

وی افزود: این برنامه به عنوان خاستگاه و مادر اینگونه نتایج نقش محوری پیداکرده است، با تفاوت و بدیع بودن سوژه‌ها و تنوعی که در این مسئله وجود دارد و نحوه ارائه‌ای توجه بر انگیز در یک دکور خوب و دلپذیر مبتنی بر زحمات تیم سازنده. در کنار همه این‌ها اجرای خوب آقای ضابطیان و هیئت داوران اهل فرهنگ ارزش افزوده این برنامه است و بر تجربه زندگی روایت شده در برنامه اضافه می‌کنند.

مقصد فصل دوم برای محاکات شب یلدای ۱۴۰۰

جعفری جلوه اظهار کرد: قرار است از آثار برگزیده این برنامه به عنوان فیلمنامه استفاده شود و ان شاالله در آینده به تولید برسند. همچنین چاپ این قصه‌ها به طور متناسب در هیئت داستان‌های کوتاه، نیمه بلند و رمان در دستور کار است. در فصل دوم بیشتر روی این موضوعات توجه خواهد شد. فعلا مقصد فصل دوم برای محاکات شب یلدای ۱۴۰۰ است.

311161