سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون؛

برگزاری 2 مرتبه کنکور در سال واجب است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری 2 مرتبه کنکور در سال توسط شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده و تا حدود زیادی فشار و استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.
تصویر برگزاری 2 مرتبه کنکور در سال واجب است

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص روند برگزاری کنکور سراسری سال 1400 به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: طبق بازدید میدانی از حوزه‌های شعب کنکور، پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سال گذشته بسیار بهتر رعایت شده بود و موارد منفی وجود نداشت. ضمن این که با دانش آموزان نیز صحبت کردیم که آنها از وضعیت حوزه‌ها راضی بودند و مشکلی نداشتند.

فلاحی در خصوص فروکش‌کردن مخالفت‌ها با برگزاری کنکور سراسری در شرایط تحریمی، تصریح کرد: فضاسازی‌های رسانه‌ای سال گذشته در رابطه با برگزاری کنکور سراسری شدید بود. اما در حال حاضر اطلاعات مردم افزایش یافته و همچنین مشکلی نیز ایجاد نشده که باعث اعتراض شود.

وی در خصوص برگزاری کنکور به صورت 2 مرتبه در یک سال، گفت: این طرح مربوط به مجلس نیست و در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شده و تا حدود زیادی فشار و استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور کلی بازتاب این طرح را بعد از اجرا باید مشاهده کرد. اما حداقل نتیجه این طرح کاهش استرس دانش‌آموز است؛ زیرا می‌داند که 6 ماه دیگر مجدد می‌تواند در کنکور شرکت کند.

311118