عباس زاده در واکنش به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱:

سازمان ملل باید از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجامی خود توضیح بخواهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به دعوت دبیر کل سازمان ملل از طرفین برجام برای اجرای تعهدات، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما طرف‌های مقابل ما به ویژه آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کردند.
تصویر سازمان ملل باید از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجامی خود توضیح بخواهد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس‌زاده مشکینی با یادآوری نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و تاکید بر بازگشت آمریکا و ایران به این توافق و لغو تحریم ها علیه تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما طرف‌های مقابل ما نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند کما اینکه تحریم‌های بیشتری را علیه تهران اعمال کردند. ایالات متحده نیز با خروج غیرقانونی و یک طرفه از توافق تمام تعهدات را زیر پا گذاشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی طبق قوانین بین‌الملل اجرای تعهدات را تعلیق کرد تا اروپایی‌ها و ایالات متحده به توافق بازگردند. دبیر کل سازمان ملل نیز باید از طرف‌های غربی و به ویژه آمریکا بخواهد که به برجام برگردد و تعهدات خود را اجرا کند.

عباس‌زاده مشکینی همچنین اظهار کرد: حساسیت شورای امنیت سازمان ملل درست است اما بهتر بود از آمریکا و اروپایی‌ها توضیح بخواهند که چرا از توافق هسته‌ای خارج شدند و به تعهدات خود عمل نکردند. سازمان ملل باید از آنها بخواهد درباره چگونگی جبران اقدامات غیرقانونی خود توضیح دهند.

منبع : خانه ملت

311065