رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد:

اعتماد غیرموجه؛ برداشت غیرمجاز از حساب

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: اعتماد بی‌جا به افراد و سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی سبب برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکیه شد.

تصویر اعتماد غیرموجه؛ برداشت غیرمجاز از حساب

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با دستگیری عامل برداشت غیرمجاز، اظهار کرد: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی‌، نام‌برده دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان منتقل شد.

این مسئول با بیان اینکه در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه‌ارتکابی می‌شد که پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، به جرم خود اقرار کرد، ادامه داد: به گفته مجرم، شاکی پرونده از آشنایان وی بوده که با سوءاستفاده از اعتماد او، پس از دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز در چند مرحله از حساب فرد شاکی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم به راحتی به افراد اعتماد نکنند و به هیچ‌ وجه اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند تا از این طریق مانع سوءاستفاده سارقان و مجرمان شوند.

آدینه‌لو با اشاره به روش‌های مختلف کلاهبرداری، اظهار کرد: شهروندان سرویس پیامک حساب بانکی خود را فعال ‌کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا سوءاستفاده احتمالی، سریعاً از آن مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

منبع: ایسنا

311008