معاون سپاه استان زنجان:

خدمات‌ پزشکی به ۵۳ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه شد

معاون سپاه استان زنجان گفت: به ۵۳ هزار زنجانی در قالب طرح شهید سلیمانی خدمت‌رسانی شد.

تصویر خدمات‌ پزشکی به ۵۳ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عباس بابایی، با ابراز تاسف از کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: متاسفانه حساسیت شهروندان زنجانی نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته و مجددا شاهد افزایش دورهمی‌ها و مهمانی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: اگر وضعیت با همین روند ادامه داشته باشد ورود به پیک پنجم کرونا در زنجان دور از انتظار نیست. البته این هشدار را مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا هفته گذشته داده‌اند ولی هیچ تغییری در رفتار مردم نشده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تشریح کرد: از آذر سال گذشته طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور و همینطور استان زنجان با قدرت آغاز شد و تاکنون دو بار کشور را از وضعیت قرمز کرونایی خلاص کرده است. به عبارتی دیگر این طرح توانست کمک کننده کادر درمان باشد. خود مسئولان وزارت بهداشت اذعان می‌کنند که بسیجیان بهترین یاور آنان در این برهه سخت زمانی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی در زنجان همانند سایر استان‌های کشور بسیار موفق ظاهر شد؛ در یک برهه‌های زمانی بیمارستان‌های استان مملوء از جمعیت می‌شد و بسیجیان مبتلایان را در منازلشان ویزیت می‌کردند. اگر بسیجیان حضور نداشتند نیروی درمانی وجود نداشت که بخواهد مبتلایان را در منازلشان ویزیت کنند چرا که در همین شرایط هم بیمارستان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند و قطعا اتفاقات ناگواری در کشور به خاطر همین موضوع رخ می‌داد.

بابایی در ادامه با بیان اینکه بیش از 53 هزار نفر از خدمات طرح شهید سلیمانی در استان زنجان بهره‌مند شدند، گفت: همچنان خدمت‌رسانی ادامه دارد و تا زمان ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس طرح شهید سلیمانی با قدرت ادامه خواهد داشت. در حال حاضر بسیجیان این طرح در کنار کادر درمان حضور دارند و تلاششان این است که از ورود به پیک پنجم جلوگیری کنند.

وی در پایان از بازخورد خوب طرح شهید سلیمانی در بین عموم مردم خبر داد و گفت: تمام شهروندان از اجرای این طرح ابراز رضایت دارند و این یعنی اینکه بسیج به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کرده است.

منبع: تسنیم

310984