عملیات آبرسانی به ییلاقات اردبیل با اعتبار 31 میلیارد ریال آغاز شد

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: با تامین ۳۱میلیارد ریال اعتبار ملی، عملیات آبرسانی به ییلاقات آغاز شد.
تصویر عملیات آبرسانی به ییلاقات اردبیل با اعتبار 31 میلیارد ریال آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، معرفت آذری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این پروژه عملیات آبرسانی به ییلاقات طومار یکله لو و ییلاق پلنگ لو در اردبیل، ییلاقات هیکل، ایری داش رضوان، هاچا چاخناق و قره گل منشی در مشگین شهر و ییلاق دیز در خلخال آغاز شد.


وی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه انتخاب شده است، تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به این ییلاقات آبرسانی و عشایر مستقر در ییلاق های فوق از نعمت آب بهره مند خواهند شد.


آذری همچنین از ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به عشایر در مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: در این طرح اکیپ های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل متشکل از پزشک عمومی، ماما، بهورز و پرستار در مناطق ییلاقی، خانواده های عشایری را معاینه و ویزیت کردند.


مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه دراین طرح گروه های عشایری تحت معاینات پزشکی ازجمله کنترل فشارخون و قندخون قرار گرفته و وضعیت زنان باردار بررسی می شود، ادامه داد: طرح ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی به عشایر برای نخستین بار دراستان و در مناطق ییلاقی آغاز شده و در آینده تمام عشایرین درمناطق ییلاقی ازاین طرح برخوردار خواهند شد.

منبع:ایسنا

310908