برداشت 38 هزار تن گندم در رازو جرگلان

مدیر جهاد کشاورزی راز و جرگلان از برداشت 38هزار تن گندم در رازو جرگلان خبر داد.
تصویر برداشت 38 هزار تن گندم در رازو جرگلان

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان گفت: در سال جاری براساس برآورد اولیه تاکنون خشکسالی ۸۳۰ میلیارد ریال به محصولات زراعی، باغی و دامی این شهرستان مرکزی خسارت زد که بیشترین آن مربوط به افت محصولات زراعی بود.

آشر محمد یزادانی افزود: از این میزان ۵۶۰ میلیارد ریال به محصولات زراعی و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز به محصولات باغی وارد شد و پیش بینی می شود با احتساب خسارت های ناشی از خشکسالی بر قیمت دام و حتی تولید محصولات دامی این خسارت ها بیشتر شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرزی رازو جرگلان می گوید به عنوان نمونه در سال زراعی جاری میانگین تولید کلزا در هر هکتار حدود ۶۰ درصد کاهش یافت به گونه ای که میانگین برداشت کلزا در هر هکتار از پنج تن سال گذشته به ۲ تن در سال جاری رسید.

یزدانی افزود : در سال جاری ۱۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول کلزا قرار گرفت که میانگین برداشت ما حداقل ۶۰ درصد کمتر از سال قبل است و این کاهش تولید خسارت شدیدی به کشاورزان وارد کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، زیر کشت گندم رفت که میانگین برداشت محصول در هر هکتار کمتر از یک تن پیش بینی می شود به طوری که برآورد ما تولید ۱۸ هزار تن گندم است و این در حالیست که در سال گذشته در همین سطح زراعی حدود ۳۸ هزار تن گندم برداشت شد.

310330