در راستای کنترل و کاهش مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی اجتماعی:

مدیریت فوریت روانی و اجتماعی دانش آموزان به زنجان می‌آید

رییس اداره امور مشاوره اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت: طرح مدیریت فوریت روانی و اجتماعی دانش آموزان یکی از مهمترین و موثرترین برنامه‌های اداره مشاوره در کنترل و کاهش مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی اجتماعی است.

تصویر مدیریت فوریت روانی و اجتماعی دانش آموزان به زنجان می‌آید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مهدی نیکخواه افزود: این طرح به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزی با هدف ظرفیت‌سازی برای مداخلات روانی سریع، به موقع و موثر در فوریت‌های روانی_اجتماعی و رفتارهای پرخطر و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر و نیز کنترل و کاستن از میزان بحران‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

این مسوول در ادامه با اشاره به نحوه دسترسی و کارکرد این طرح اضافه کرد: به منظور اجرای خوب این طرح و نیز تسهیل در دسترسی سریع و بهنگام خدمات مشاوره‌ای روان شناختی و مددکاری اجتماعی بستر مناسب درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد جهت عینیت بخشیدن به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان فراهم و در این زمینه هماهنگی لازم با ادارات ارائه دهنده این خدمات انجام شده است.

نیکخواه ادامه داد: در همین راستا شبکه‌سازی خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی جهت کیفیت‌ بخشی و خدمات با بهره‌گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانش آموزان استان راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات است.

وی اظهار داشت: نقش و اهمیت مشارکت مدیران و اطلاع‌رسانی در اجرای طرح بسیار مهم بوده و ضرورت دارد، مسوولان پرورشی و تربیت بدنی مناطق در جلسات مدیران با توجه به حساسیت موضوع نسبت به توجیه دستورالعمل اقدام کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: ضروری است جلسات مدیریت فوریت‌های روانی، اجتماعی به صورت منظم با حضور تمام اعضای کارگروه در سطح منطقه تشکیل و اقدامات انجام گرفته به همراه مستندات به اداره مشاوره ارسال خواهد شد.

منبع: ایسنا

310315