با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور؛

واحد فرآوری توتون و تنباکو در زنجان افتتاح شد

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از افتتاح واحد فرآوری توتون و تنباکو با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور در زنجان خبر داد.

تصویر واحد فرآوری توتون و تنباکو در زنجان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علی کلانتری اظهار کرد: واحد جی‌تی‌آی پارس با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریال در استان زنجان، توسط رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود. این واحد که به عنوان طرح توسعه شرکت جی‌تی‌آی پارسیان به شمار می‌رود اقدام به فرآوری انواع توتون و تنباکو در شهرستان سلطانیه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، افزود: ظرفیت تولید این پروژه، سالانه ۲۵ هزار تن پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزایای این طرح، ادامه داد: کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سیگارت، کنترل کیفی بیشتر، ایجاد ارزش افزوده بالاتر، انتقال دانش فنی فرآوری توتون از مزایای این طرح بوده و ۱۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را به‌همراه دارد.

شرکت جی‌تی‌آی پارسیان در زمینه تولید انواع محصول دخانی در شهرستان سلطانیه مستقر و با سرمایه‌گذاری خارجی در حال فعالیت و اجرای طرح جدید است.

این شرکت که در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی و در سال ۱۳۹۲ به سرمایه‌گذار خارجی (شرکت جی تی آی ژاپن) واگذار شد؛ هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۶۰۰ نفر، غیرمستقیم ۱۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید ۳۰ میلیارد نخ در سال توانسته بیشترین سهم بازار محصولات دخانی کشور را به خود اختصاص دهد.

منبع: ایسنا

310308