سپری عنوان کرد:

برداشت 521 هزار تن گندم در کردستان/343 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بنابراین امسال حداکثر برداشت گندم  در کردستان 521 هزار تن می‌باشد که از این مقدار 343 هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری می‌شود.
تصویر برداشت 521 هزار تن گندم در کردستان/343 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: کاهش محسوس بارش‌ها در کشور به ویژه در کردستان به صورت چشمگیری تولیدات محصولات کشاورزی و باغی را با کاهش بی‌سابقه‌ای روبرو ساخته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بنابراین امسال حداکثر برداشت گندم در کردستان 521 هزار تن می‌باشد که از این مقدار 343 هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری می‌شود.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تاکنون از 343 هزار تن گندم، بیش از 26 هزار تن از کشاورزان استان کردستان به صورت تضمین قیمت خریداری شده است که بیشتر این گندم‌های خریداری شده توسط این سازمان متعلق به شهرستان سقز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها 26 تن گندم از کشاورزان سنندجی خریداری شده است، افزود: در حال حاضر همچنان برداشت گندم از سطح اراضی دیم و آبی استان کردستان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان به وضعیت گندم‌های مازاد استان اشاره کرد و بیان داشت: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کردستان، 90 مرکز خصوصی و دولتی در نظر گرفته شده است که در این طرح 13 سیلو، 9 کارخانه آرد و 68 مرکز تعاون روستایی کار خرید این گندم‌ها را از کشاورزان این استان انجام می‌دهند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

310295