طی سه ماهه اول امسال:

۲۹ هزار مترمربع انواع فرش در زنجان بافته شد

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از بافت ۲۹ هزار مترمربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلو فرش در این استان طی سال جاری خبر داد.

تصویر ۲۹ هزار مترمربع انواع فرش در زنجان بافته شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید محسن جعفری افزود: ۴۰ درصد از بافندگان فرش استان زنجان در زمینه بافت فرش ابریشم فعالیت دارند.

وی با اشاره به صادرات فرش و افتتاح پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در این استان اظهار داشت: میزان صادرات فرش دستباف با مبدا تولید استان در این مدت بالغ بر یک میلیون دلار برآورد شده است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت و استان زنجان با بیان اینکه وضعیت تولید فرش به طور معمول رابطه مستقیمی با صادرات دارد، خاطرنشان کرد: در این شرایط به واسطه مشکلات حاصل از تحریم‌ها و موانع در نقل و انتقال ارز، میزان تولید فرش نیز کاهش یافته است.

جعفری اظهار داشت: در چند سال اخیر سالانه حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار مترمربع فرش توسط افراد بومی استان و نیز سرمایه‌گذاران غیربومی در زنجان تولید می‌شود و این حالی است که سال‌های قبل، میزان تولید در این بخش بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع بود.

وی یادآورشد: هم اکنون حدود ۶۳ هزار قالیباف در زنجان به صورت فصلی، نیمه‌وقت و تمام‌وقت مشغول فعالیت هستند.

جعفری در خصوص میزان معرفی متقاضیان بیمه صندوق روستاییان و عشایر نیز گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر متقاضی بیمه تامین اجتماعی از استان به مرکز ملی فرش ایران معرفی شده‌اند.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه فرش دستباف توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

پایانه صادراتی فرش دستباف ایران مهرماه سال گذشته در مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع در زنجان راه‌اندازی شد که دارای بخش‌های گالری، سالن اجتماعات، سالن مزایده، کلاس های آموزشی و آی تی واحدهای خدمات جانبی از قبیل رستوران، کافی شاپ و پشتیبانی از طریق ۲ سایت اینترنتی داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

310282