راستینه:

مدیر دولت اسلامی باید مشکلات مردم را لحظه به لحظه رصد کند

نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: مدیران دولت آینده باید مدیرانی تحول‌خواه باشند و علاوه بر این از کارتابل‌ها بیرون آمده و با نظارت میدانی از زیر مجموعه‌های خود اطلاع داشته باشند.
تصویر مدیر دولت اسلامی باید مشکلات مردم را لحظه به لحظه رصد کند

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع گفت: از سال‌های گذشته مقام معظم رهبری در جلسات مختلف با تشکل‌های دانشجویی راه علاج دردهای کشور را یک دولت جوان حزب‌الهی بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مشخصا دولت آینده و مدیران دولت آینده باید افرادی پاکدست و فسادستیز باشند. اگر بناست که دستگاه با همه ظرفیت و انرژی که دارد برای حل مشکلات مردم حرکت کند، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند این دستگاه را با همه ظرفیتش به حرکت درآورد، فسادستیز بودن کارگزاران و اعضای کابینه است.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر این است که مدیران دولت آینده باید دارای روحیه جهادی و خدمتگزاری بی‌منت و به تمام معنا دارای روحیه کار و تلاش و پیگیری برای حل مسائل مردم باشند. مدیر دولت اسلامی، مدیری است که مشکلات مردم را لحظه به لحظه رصد کند و برای حل آنها دغدغه داشته باشد.

راستینه خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی از خصوصیات بسیار مهم دولت آینده است. مدیر بی‌انگیزه، مدیری که دردهای مردم را درک نکند و به راحتی از کنار آنها بگذرد، نمی‌تواند کارگزار موفقی برای دولت اسلامی باشد.

وی افزود: نکته بعدی تحول‌خواهی است، مدیران دولت آینده باید دارای روحیه تحول‌خواهی باشند. با حرکت طبیعی حل مشکلات کشور میسر نیست، مدیران آینده کشور باید برای حل مسائل و مشکلات با ظرفیت‌های بی‌نظیری که در نظام جمهوری اسلامی و در ایران اسلامی وجود دارد، با روحیه تحول خواهی، جرأت و جسارت، ریسک‌پذیری و اقدامات منطبق بر ایده‌های نو و خلاقانه به پیش روند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر تکیه بر داده‌های علمی و استفاده از ظرفیت نخبگانی موجود در جامعه است به گونه‌ای که مدیران باید دارای اتاق‌های اندیشه‌ورز و دارای ظرفیت به خدمت گرفتن دانشگاه و اساتید دانشگاه و جامعه نخبگانی را داشته باشند.

راستینه خاطرنشان کرد: از خصوصیات دیگر مدیران دولت آینده نگاه فناورانه به حل مسائل و استفاده از ظرفیت‌های نوین علمی، استارتاپ‌ها، و تکیه بر مجموعه شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد مسائل جامعه است.

وی افزود: از دیگر خصوصیات مهم مدیران دولت آینده این است که از توان و ظرفیت لازم برخوردار باشند و ظرفیت‌های زیر مجموعه‌های خود را فعال سازند. با انسجام بخشی در شبکه تحت امر، ظرفیت مدیریتی مجموعه‌های خود را به تمام معنا فعال کنند و از رکود و بی‌انگیزگی در زیر مجموعه‌های خودشان به شدت بپرهیزند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیر موفق در جمهوری اسلامی مدیری است که تک تک سلول‌های مجموعه تحت مدیریت خود را فعال کند. یکی از مشکلات جدی امروز دستگاه‌های اداری بروکراسی شدید و حاکم بر حرکت سیستم اجرایی کشور است. مدیران آینده باید مدیرانی گره‌گشا، میدانی باشند و مدیرانی باشند که از کارتابل‌ها بیرون بیایند و با شناخت عرصه و حضور در میدان عملیات و میدان اجرای دستگاه‌شان از تمام زیر مجموعه خود اطلاعات کافی داشته باشند.

راستینه خاطرنشان کرد: تحول‌خواهی، اندیشه جوانانه، نگاه خلاقانه و استفاده از ظرفیت نخبگانی از مؤلفه‌های مهم مدیران آینده است که باید در دولت آینده به کارگیری شود.

منبع : فارس

310246