مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان خبر داد:

نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر چاه‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تصویر نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر چاه‌ها

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، اظهار کرد: نصب ۲ هزار و ۳۸۵ کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌ها در سال ۹۸، نصب ۲۰۴ کنتور حجمی هوشمند در سال ۹۹ و به دنبال آن نصب ۴۵ کنتور در سال جاری صرفه‌جویی ۲ هزار و ۶۳۴ میلیون مترمکعبی آب را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۳ هزار و ۹۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، افزود: پر کردن این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۲۱۶ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در آب را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاهای مجاز عنوان کرد: در سال ۹۸ از اضافه برداشت ۴۱۸ چاه مجاز جلوگیری و در نتیجه این اقدام حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شد.

افشاری ادامه داد: در سال ۹۹ از اضافه برداشت ۳ حلقه چاه مجاز جلوگیری که از قبل آن حدود ۲۷. میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

وی به حجم آب موجود در سدهای چهارگانه استان اشاره و تصریح کرد: حجم آب موجود در سد تهم طی سه ماهه نخست سال جاری معادل حدود ۴۴ میلیون مترمکعب بوده که با ۳۰ درصد کاهش همراه است، در حالی که حجم اب موجود در سد گلابر حدود ۷۶ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۹ درصدی آب مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در پایان گفت: حجم آب موجود در سد کینه ورس و تالوار به ترتیب حدود ۱۳ و حدود ۱۲۷ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۴ و افزایش ۴ درصدی همراه بودند.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

310087

مطالب مرتبط