مسن ترین و جوان ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ معرفی شدند

مسن ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد ۱۳۱۶ و جوان ترین داوطلب کنکور متولد ۱۳۸۷ است.

تصویر مسن ترین و جوان ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ معرفی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، در کنکور امسال یک میلیون و 111 داوطلب ثبت نام کرده است که از این تعداد 622 هزار و 114 داوطلب، زن به عبارت دیگر بیش از 59 درصد داوطلبان کنکور امسال زنان تشکیل شده اند و حدود 449 هزار و 1044 داوطلب (حدود 45 درصد) نیز مرد هستند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مسن ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد سال متولد تیر ماه ۱۹ تیر ۱۳۱۶ از استان اصفهان است که در گروه علوم تجربی شرکت انجام داده است؛ این داوطلب مرد است.

همچنین جوانترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ از استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد است که این داوطلب زن بوده است و در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام و شرکت انجام شده است.

همچنین برای کنکور امسال، یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر اساس این، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت ورود به جلسه صادر شد که ۵۰ هزار و ۵۵۷ کارت برای زنان و کارتهای مابقی برای داوطلبان مرد صادر شده است و این آزمون پنجشنبه ۱۰ تیر ماه ادامه دارد.

در گروه آزمایشی علوم انسانی 3100 هزار و 112 کارت ورود به جلسه صادر شده است که از این تعداد 229 هزار و 95 کارت برای زنان و مابقی به مردان اختصاص داده شده است و همچنین در صبح روز پنجشنبه 10 تیر برگزار می شود.

در گروه هنر نیز ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت برای زنان و ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت برای مردان است و این آزمون صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر در حال حاضر است.

در گروه تجربی نیز ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شده که ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ داوطلب زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ داوطلب نیز مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

تعداد کارت های ورود به جلسه گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز 155 هزار و ۷۷6 کارت است که زنان با 1100 هزار و 499 کارت بیشتر داوطلبان این گروه آزمایشی هستند که این آزمون صبح روز شنبه به عنوان آخرین بخش کنکور 1400 می باشد.

منبع: ایسنا

309945