پرسون گزارش می دهد؛

بی تدبیری مسئولان، فعالیت مهدکودک ها را با چالش مواجه کرده است!

بی تدبیری مسئولان، مربیان و مدیران هزاران مهد کودک و پیش دبستانی تحت نظارت بهزیستی را بلعید.
تصویر بی تدبیری مسئولان، فعالیت مهدکودک ها را با چالش مواجه کرده است!

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، با توجه به اینکه تعلیم و تربیت همیشه زیر شاخه آموزش و پرورش بوده با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها تحت نظارت و فعالیت آموزش و پرورش قرار گرفت. در پی اعلام این دستور از سوی صدا و سیما، تمامی اذهان به سمتی رفت که احتمال دارد مربیان، مدیران مهد و پیش دبستانی جذب آموزش وپروش شوند.

زیرا با تجربه ای که این مربیان و مدیران طی سال ها به دست آورده بودند و حداقل از سابقه دوساله سرباز معلمان هم بیشتر بود و در دوره های تخصصی ضمن خدمت سازمان بهزیستی هم شرکت کرده بودند تفکر استخدام این مربیان ایجاد شد. اما به محض اعلام این خبر ابتدا سازمان بهزیستی سریعاً شانه خالی کرد و از طرفی آموزش و پرورش باید مصوبه ای تصویب می کرد که نه سیخ بسوزد نه کباب.

در این میان، مدیران مهد و پیش دبستانی سر در گم بین بهزیستی و آموزش و پرورش از نظر شغلی و اعتبار زحمات و درآمدشان در معرض خطر قرار گرفت و هر دو سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش آنها را به یکدیگر پاس می داد. البته گفتنی است تعدادی از این افراد سرپرست خانواده هستند و منبع درآمد و امرار معاش خود و فرزندانشان از این راه است.

با قطع یارانه مهدروستاها به تعطیلی کشانده می شوند!

خانم رستمی یکی از مربیان مهد کودک می گوید: چندین بار به آموزش و پرورش مراجعه کردم اما آموزش و پرورش می گوید هنوز مصوبه ای به دست ما نرسیده است.

یکی دیگر از مربیان مهدکودک ادامه می دهد: وقتی به آموزش و پرورش مراجعه کردم داشتن مدرک لیسانس را برای مربیان و مدیران شرط استخدام دانستند. در حالی که با مدرک فوق دیپلم در تهران و شهرستان حدود 10 سالی هست که کار کرده ام و سابقه کاری دارم.

خانم مظفری هم می گوید: ما در روستا مهدها دارای مزایایی همچون گرفتن یارانه و کمک غذا برای کودکان کمتر برخوردار بودیم که تکلیف آن برنامه مشخص نیست چه می شود.

وی خاطرنشان می کند: در روستا و حاشیه شهرستان درآمد کم است و اگر زیر نظر آموزش و پرورش برویم کودکان این مناطق نمی توانند با قطع یارانه و یک‌وعده غذای گرم به مهدکودک و پیش دبستانی بیایند.

خانم فرح بر نیز می افزاید: به نمایندگان شورا و فرمانداری هم مراجعه کردیم اما تاثیری نداشته و کسی برای ما مدیران و مربیان مهد و پیش دبستانی نمی تواند کاری انجام دهد.

سخن پایانی: اکنون که پس از کش و قوس های بسیار سرانجام مصوبه اعلام شده و طی آن صدور مجوز و نظارت بر این قشر زحمتکش به اختیار آموزش و پرورش درآمد، مسئولان از موضوع مهمی یا غافل شدند و یا به عمد نخواستند مطرح کنند که در مهد کودک و پیش دبستانی هایی مانند حاشیه شهر و روستا مهدها که مردم کم بضاعت فرزندان خود را راهی مهدها می کردند زمانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند از سوی وزارت رفاه یک وعده غذای گرم در مهدکودک های حاشیه و روستا مهدها توزیع می‌شد که با واگذاری مسئولیت این مهدها به آموزش و پرورش، تکلیف اجرای برنامه هایی همچون توزیع یک وعده غذای گرم، یارانه و کمک به معلولین کودک این مناطق و چگونگی آن هنوز مشخص نیست و برای ما سوال برانگیز است که در این مدت این هزینه کجا صرف می شود.

حال این چتر بی مهری را کدام ارگان یا مسئولی کنار خواهد زد و از توانایی، مهارت و سابقه این مربیان و مدیران کار بلد چگونه بهره خواهند برد، کسی چیزی نمی داند.

309883