خروس‌ها در تیررس انتقادات

دیدیه دشان و کیلیان امباپه بیش از دیگران در تیررس انتقادهای فرانسوی های عصبانی قرار گرفتند.
تصویر خروس‌ها در تیررس انتقادات

به گزارش سایت خبری پرسون، یان سومر دروازه بان سوئیس با مهار ضربه پنالتی امباپه و حذف فرانسه تبدیل به قهرمانی سوئیسی ها در شب حذف تیم قهرمان جهان از رقابت‌های یورو شد. حالا هم قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل جام ملت‌ها (پرتغال و فرانسه) و هم قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی 2018 (فرانسه و کرواسی) از رقابت‌های جذاب یورو 2020 کنار رفته اند.

رسانه های فرانسوی واکنش‌های تندی به حذف تیم ملی فرانسه که بازی 3-1 برده را با تساوی و در نهایت شکست در ضربات پنالتی عوض کرد، داشتند. آن‌ها در مطالب خود به انتقاد از دیدیه دشان سرمربی تیم بابت انتخاب تر کیب نادرست در ابتدای بازی پرداخته و عملکرد چند بازیکن را نیز زیر سئوال بردند. تیترهایی مثل «سیلی به صورت فرانسه»، «توهم زدایی»، «ناامیدی بزرگ» و «ناکامی بزرگ» به عصبانیت فرانسوی ها از حذف ناباورانه تیم ملی کشورشان از رقابت‌های یورو اشاره داشت.

روزنامه اکیپ با تیتر «ویران شده» به این بازی پرداخت و لوپاریزین تیتر «توهم زدایی و سرخوردگی» را با نقدهایی تند همراه کرد: «آبی ها شایستگی این را داشتند که از این بالاتر بروند. » این روزنامه به بررسی اشتباهاتی پرداخت که منجر شد به کشیده شدن بازی به وقت اضافه شد و همچنین اشتباهاتی که تا دقیقه 120 از سوی تیم فرانسه و کادر فنی اش صورت گرفت.

انتقاد از دیدیه دشان نقطه مشترک تمام رسانه های ورزشی فرانسوی بود. مجله سوفوت تیتر زد: «آیا دشان فراموش کرده بود که 26 بازیکن دارد؟» و در تحلیل خود نوشت که فرانسه بازیکنانی را روی نیمکت داشت که می توانستند به این تیم فرانسه کمک کنند اما هرگز به آنها فرصت بازی نرسید. این روزنامه به عملکرد مارکوس تورام که فقط 9 دقیقه به بازی آورده شد اشاره کرد و نوشت تورام در همین مدت کوتاه از تمام بازیکنان تیم فرانسه بهتر بازی کرد.

اکیپ که مشهورترین روزنامه فرانسوی به شمار می آید در تحلیل خود نوشت که دشان نیمه اول را با اتخاذ ترکیب و سیستم نامناسب 3-4-3 از دست داد. این روزنامه به بازی دادن همزمان به سه مدافع وسط در خط دفاعی فرانسه که قدرت هجومی این تیم را گرفته بود انتقاد داشت.

روزنامه لوموند هم نوشت که دیدیه دشان بیشتر شبیه پدرهایی که می خواهند فرزندان خود را راضی نگه دارند عمل کرد تا مثل یک مربی. دیگر تیترهایی که در مورد عملکرد فرانسه در رسانه ها دیده شد «نتیجه غیر قابل پذیرش» و «فاجعه در کلاس جهانی» بود.

روزنامه سوفوت در ادامه انتقادها از دشان نوشته: «مسئولیت او در این شکست خیلی بزرگ است چرا که از شروع تا پایان بازی سر در گم بود و اشتباهات متعددی را مرتکب شد. »

بخش دیگری از انتقادها هم به کیلیان امباپه بود که او را ستاره مغروری خطاب کردند که با از دست دادن پنالتی کمی از توهم بزرگ بودن دست برداشت و البته این توهم زدایی او به قیمت حذف فرانسه تمام شد. لوپاریزین در مورد امباپه نوشت: «این مهاجم، جام ملت‌های اروپا را با صفر گل زده به پایان رساند. یک سرخوردگی و توهم زدایی وحشتناک برای آبی ها و ستاره مغرور تیم.» اکیپ هم امباپه را ناکارآمد در تمام 120 دقیقه بازی خطاب کرد.

رسانه های فرانسوی به این موضوع اشاره کردند که بازیکنان و کادر فرانسه باید انتقادات را بابت عملکرد ضعیف خود در این جام بپذیرند همانطور که بعد از موفقیت در جام جهانی 2018 مورد تمجید رسانه ها و مردم قرار گرفتند.

منبع: خبرورزشی

309823