معاون بهداشتی وزیر بهداشت در یزد عنوان کرد؛

ایجاد 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه بهداشت کشور

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در یزد گفت: در این زمینه 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه تعریف کردیم که کاری بسیار نو بود و بدون اینکه شبکه را دستکاری کنیم مراکز منتخب را به وجود آوردیم.
تصویر ایجاد 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه بهداشت کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا رئیسی دقایقی قبل در سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت با بیان اینکه در چند سال اخیر اتفاقاتی در حوزه بهداشتی ایران رخ داده که کم نظیر و بی نظیر بوده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این مطلب که ایران جزو معدود کشورهایی بود که در مقابله با کرونا نظام بهداشت و سطح یک و پی اچ سی را به کار گرفت گفت: این ادعای ما نیست بلکه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت آن را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما به جای اینکه کارهای غریضی و احساسی انجام دهیم یک پاسخ مبتنی بر منطقه داشتیم و سه کار در پاسخ به این بیماری انجام دادیم که بازنگری در ساختار با شرایط موجود نخستین اقدام بود که بدون اینکه کار موازی در نظام شبکه انجام دهیم، ساختارمان را با وضع موجود منطبق کردیم.

رئیسی اضافه کرد: در این زمینه 1200 مرکز منتخب مبارزه با کووید در شبکه تعریف کردیم که کاری بسیار نو بود و بدون اینکه شبکه را دستکاری کنیم مراکز منتخب را به وجود آوردیم.

وی تصریح کرد: گسترش شبکه آزمایشگاهی کووید یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در پاسخ به این بیماری انجام شد و از دو آزمایشگاه به 400 مورد در سطح کشور رسیدیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شکل گیری مراکز نمونه‌گیری سیار و ثابت در ساختار شبکه بهداشت خبر داد و گفت: یکی از کارهای بزرگ افتخار آمیز در کشور بازنگری تمام بسته‌های خدمت با برگزاری جلسات مختلف با مدیران مربوطه در کشور بود البته ایجاد مراکز واکسیناسیون در درون شبکه نیز از دیگر افتخارات بود.

رئیسی در پایان با بیان اینکه با افتخار می‌گویم که واکسیناسیون روتین حتی یک نفر در این ایام عقب نیفتاده و این یکی از اقدامات خوب در حوزه خدمات مراقبت بارداری است و در مجموع نه تنها خدمات کاهش نیافت بلکه افزایش هم پیدا کرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

309737