مدیر بهزیستی شهرستان زنجان:

پویش مجازی مصون‌سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد اجرا می‌شود

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: پویش مجازی پدر و کودک در راستای برنامه مصون‌سازی کودکان خردسال در برابر مصرف موادمخدر برگزار می‌شود.

تصویر پویش مجازی مصون‌سازی خانواده محور کودکان در برابر اعتیاد اجرا می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رزاق منافی مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه گوش‌دهی یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌های برنامه ارتقاء سلامت و یکی از کلیدی‌ترین اقدامات پیشگیری از اعتیاد است، گفت: این برنامه با هدف تعامل و ارتباط بیشتر پدران و کودکان در شرایط کرونا و با شعار "به کودکان خود گوش می‌دهیم" اجرا می‌شود.

او ادامه داد: طرح مصون‌سازی کودکان زیر سن دبستان در شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا با ظرفیت ۲۰ نفر از مادران و پدران با هماهنگی مهد‌های کودک اجرا می‌شد و برای هر دوره ۲۰ والد (به صورت ثابت) در جلسات آموزش هفتگی شرکت می‌کردند.

منافی افزود: طول دوره آموزشی برنامه ۶ هفته بوده که به صورت هفتگی با موضوعات تعاریف اعتیاد و علل گرایش به مصرف مواد، سبک‌های رفتاری والدین، اهمیت ارتباط سالم و موثر در خانواده، کنترل خشم و راه‌های مقابله با آن، راه‌های کمک به کودکان برای موفقیت، نحوه استفاده از فضای مجازی برگزار می‌شد و کودکان نیز به همراه والدین حضور فعال و مشارکتی داشتند.

او گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا این برنامه در فضای مجازی و در قالب مسابقه بازی، ورزش و آشپزی توسط پدران وکودکان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان آثارخود را در قالب عکس و فیلم ارسال می‌کنند و جوایزی نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

309582