دین پرست:

با استان‌های کم توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد می‌شود

بابک دین پرست در جمع خبرنگاران اظهارکرد: میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور در بازه زمانی ۲۶ خرداد تا دوم تیر ماه ۷۹.۶۱ بوده است.
تصویر با استان‌های کم توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک دین پرست عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بر اساس گزارشی که نمایندگان وزارت بهداشت اعلام کردند میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور در بازه زمانی ۲۶ خرداد تا دوم تیر ماه ۷۹.۶۱ بوده است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد و آذربایجان غربی با ۶۰ درصد و مازندران با ۶۲ درصد کماکان مانند ماه‌های گذشته در انتهای جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: استان‌های سمنان با ٨٣ درصد و زنجان با ٨١ درصد و یزد و خراسان جنوبی نیز به طور مشترک با ۸۰ درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صدر جدول هستند.

وی افزود: استان اذر بایجان غربی، ایلام، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و همدان بین ۴٩ تا ۶۴ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

دین پرست عنوان کرد: ١٠ استان اردبیل، البرز، تهران، خراسان شمالی، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، هزمزگان و گرگان بین ۷۱ و٧۶ درصد رعایت داشتند و ١١ استان نهایتاً بین ۶۵ تا ٧٠ درصد و ۴ استان زنجان سمنان و خراسان جنوبی و یزد ٧٧ تا ٨٣ درصد
رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته اند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: از ٢۶ خرداد تا ٢ تیر ماه میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در کشور ٧۵ درصد و میانگین استفاده از ماسک ٧٢ درصد و میانگین رعایت فاصله گذاری اجتماعی ٧١ درصد و میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور ٧۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ٣ میلیون ۵٧٧ هزار ٨٠٧ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی اماکن عمومی واحد‌های کارگاهی تحت پوشش کشور در ٢۶ خرداد تا ٢ تیر تعداد ٢۶٩ هزار و ٣١٨ واحد توسط تیم‌های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: در نتیجه آن ٣٠ هزار ۴٢۴ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضایی و ٧٨۶ مورد منجر به پلمپ واحد‌ها شده است.

دین پرست گفت: از ۵۶٣ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا معادل ٩۴ درصد آن‌ها اجرایی شده است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: منهای چند استان همه استان‌ها گزارشات شان مثبت بوده است و استان‌هایی که کم توجهی داشته باشند، مورد برخورد قرار می‌گیرند.

وی افزود: دستور العمل هوشمندی که براساس رنگ بندی کرونا برای استان‌ها ابلاغ شده که اعمال محدودیت‌ها براساس آن است و اینطور نیست که با تعیین رنگ جدید، دستورالعمل جدیدی صادر شود.

دین پرست عنوان کرد: دستورالعمل رنگ بندی در اختیار استانداران است که مکلف هستند براساس آن عمل کنند، همه تمهیدات برای منع تردد و فعالیت اصناف در طرح هوشمند تصویب شده و به محض آنکه هر شهرستانی به سمت قرمز حرکت کند محدودیت‌های اعمال می‌شود.

وی بیان کرد:، اما در استان‌های شرقی که محل ورود ویروس از کشور‌های همسایه از شرق کشورند در ستاد مورد توجه قرار گرفت و رییس جمهور و وزیر کشور ابلاغیه دادند و همه دستگاه‌ها کمک می‌کنند از ورود بیشتر ویروس از مرز‌های شرقی به داخل کشور جلوگیری کنند.

دین پرست افزود: طبق مصوبه ستاد ملی استان‌هایی که کم توجهی در ارتباط با اجرای ماموریت هایشان داشته باشند مورد برخورد قرار گرفته و استان‌هایی که خوب عمل کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند و همانگونه که در جلسه قبلی به استان‌های کم توجه تذکر داده شد.

309510