آقامحمدی:

سامان‌دهی مناطق حاشیه نشین اولویت‌ اساسی وزارت کشوراست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه نظام و وزارت کشور طی سال‌های اخیر سامان دهی محلات و مناطق حاشیه نشین کشور است.
تصویر سامان‌دهی مناطق حاشیه نشین اولویت‌ اساسی وزارت کشوراست

به گزارش سایت خبری پرسون، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین جلسه طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی در محله و مناطق حاشیه نشین کشور اعتیاد است، تصریح کرد: اعتیاد از جمله آسیب‌های بزرگ اجتماعی است و زمینه ساز بروز سایر آسیب‌هایی نظیر فقر و فروپاشی خانواده را به همراه دارد.

آقامحمدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه نظام و وزارت کشور طی سال‌های اخیر سامان دهی محلات و مناطق حاشیه نشین کشور است، گفت: در این راستا سازمان دهی موضوع اعتیاد به صورت ریشه‌ای با ارائه آموزش‌های فنی لازم و از سوی دیگر ایجاد اشتغال و به کارگیری آن‌ها در کار‌های تولیدی می‌تواند این چالش اساسی را در محلات کشور حل و فصل سازد.

وی گفت: باید در حل چالش اعتیاد نگاه حل المسائلی و پیشگیرانه داشته باشیم و اجازه ندهیم بعد از گسترش چالش اعتیاد در مرحله بعدی به فکر حل این مسئله باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: به تجربه دیده شده که برای حل مسئله اعتیاد، محل معتادان جمع آوری شده و همین موضوع باعث شده که معتادان دوباره سراغ مکان جدیدی برای کار‌های خودشان باشند.

وی اضافه کرد: برای همین به جای اقدام به جابجا کردن محل معتادان به سمتی برویم که معتادان را مدیریت و از امکان آسیب زایی کردن این قشر در محلات جلوگیری کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه باید با به کارگیری استراتژی‌هایی نظیر تقویت امکانات زیرساختی بهداشتی و درمان بتوانیم در سریعترین زمان ممکن معتادان را درمان کنیم، گفت: واقعیت این است که عدم کنترل این قشر به خصوص در بخش‌های درمانی و پزشکی باعث افزایش زمینه‌های گسترش بیماری‌های واگیردار می‌شود و برای همین باید در بخش درمان معتادان هم چاره اندیشی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت توانمند سازی و جامعه پذیر ساختن معتادان در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور اشاره کرد و گفت: درمان معتادان بخش اول کار است که باید در کشور انجام شود، اما مهم‌ترین بخش بازگرداندن این طیف از جمعیت به زندگی عادی شهری است و باید در این خصوص با استفاده از روانشناسان و جامعه شناسان بتوانیم معتادان را بعد از درمان به زندگی بازگردانیم.

309398