همایش دوچرخه‌ سواری با شعار "ورزش آری، اعتیاد هرگز" در گناوه بوشهر

همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در بندرگناوه با شعار " ورزش آری، اعتیاد هرگز " به همت هیات ورزش‌های همگانی این شهرستان با حضور شماری از دوچرخه‌سواران برگزار شد.
تصویر همایش دوچرخه‌ سواری با شعار "ورزش آری، اعتیاد هرگز" در گناوه بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گناوه در جمع دوچرخه سواران گفت: گرایش به مواد مخدر در گذشته مواد سنتی نظیر تریاک و حشیش بود اما در چند سال اخیر به سمت مواد صنعتی بیشتر سوق پیدا کرده است.

سروان مهرزاد شفیعی افزود: موادمخدر صنعتی بیشتر منشا شیمیایی دارد و در کارخانجات از آن استفاده می‌شود و عمده موادی که هم اینک در بین معتادان جامعه نظیر گناوه مرسوم و رایج شده از نوع شیشه یا متامفتامین‌ است.

وی با بیان اینکه شناخت مصائب و عوارض موادمخدر برای جامعه از جمله والدین ازطریق آموزش نیاز است، گفت: سودجویان و قاچاقچیان موادمخدر شگرد و روش‌های مختلفی را برای فریب دادن جوانان به سوی مواد مخدر بکار می‌برند و باید خانواده ها خیلی مواظب و هوشیار باشند.

شفیعی اظهارداشت: روش‌های سودجویان موادمخدر هر لحظه تغییر می‌کند و هر از چندی مواد جدیدتری روانه جامعه می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گناوه بیان کرد: شیوه اخیری که سودجویان در این زمینه دنبال کرده‌اند تبلیغ موادی به نام گل یا گراس است که جوانان را فریب می‌دهند و به آنها تعارف می‌کنند در صورتیکه این مواد روان‌گردان است و عوارض و خطرات مصرف آن بیشتر از دیگر انواع موادمخدر است.

وی افزود: باتوجه به اینکه روش قاچاقچیان و سودجویان مواد مخدر برای جوانان فریب دهنده است، باید بسیار حواس خود را جمع کنند و گول آنها را نخورند و در برابر پیشنهاد آنها یک نه باقدرت بگویند.

شفیعی اضافه کرد: اعضای خانواده ها باید در خانه سعی کنند با هم محبت و رفاقت بیشتری داشته باشند تا دچار بلای خانمانسوز مواد مخدر نشوند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گناوه در این برنامه به خبرنگاران گفت: باتوجه به آسیب‌ها و تخریبی که موادمخدر در سطح جامعه برجای گذاشته و بویژه قشر جوان را هدف قرار داده است، این هیات تصمیم گرفت در کنار برنامه‌های پیشگیرانه و برخورد توسط پلیس در برابر این پدیده خانماسوز، ، اقدام به کار فرهنگی و ورزشی کند.

اصغر اکبری افزود: بدون شک پرداختن به امر ورزش باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان را از گرایش به مواد مخدر دور نگه داریم و جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی اظهارداشت: این هیات در هفته مبارزه با مواد مخدر چندین برنامه در دستور کار خود قرار داده که همایش دوچرخه سواری یکی از آنها است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گناوه یادآورشد: این همایش با شعار " ورزش آری، اعتیاد هرگز" و با همکاری گروه دوچرخه سواری پارسیان برگزار شده است که دوچرخه سواران از خیابان ساحلی تا اداره ورزش و جوانان رکاب خواهند زد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع:ایرنا

309357