مسئول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در استان:

هزار داوطلب کرمانشاهی در کنکور ۱۴۰۰ رقابت می‌کنند

طبق برنامه این آزمون همزمان با سراسر کشور طی روزهای چهارشنبه تا شنبه(۹ تا ۱۲ تیر) در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
تصویر هزار داوطلب کرمانشاهی در کنکور ۱۴۰۰ رقابت می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، مسئول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در استان کرمانشاه از رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کرمانشاهی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ خبرداد.

سجاد دادفر، مسئول حفاظت فیزیکی آزمون سراسری در استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن کنکور سراسری ۱۴۰۰، اظهارکرد: طبق برنامه این آزمون همزمان با سراسر کشور طی روزهای چهارشنبه تا شنبه(۹ تا ۱۲ تیر) در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دادفر از شرکت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کرمانشاهی در آزمون امسال خبر داد و افزود: این تعداد به نسبت سال گذشته که ۴۴ هزار و ۹۲۲ داوطلب داشتیم، کاهش حدود هزار نفری را نشان می دهد. البته از سال ۱۳۸۰ به بعد همواره شاهد کاهش تعداد داوطلبین آزمون های سراسری کنکور بوده ایم.

مسئول حفاظت فیزیکی آزمون استان کرمانشاه گفت: در کنکور سراسری امسال ۵۳.۳۲ درصد از شرکت کنندگان کرمانشاهی در گروه علوم تحربی قرار دارند. گروه علوم انسانی نیز با ۲۵.۵۵ درصد و زبان های خارجی با ۱۰.۰۵ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به کاهش محسوس آمار شرکت کنندگان گروه علوم ریاضی در استان، افزود: امسال ۵ و نه دهم درصد از شرکت کنندگان کنکور در استان را داوطلبین گروه علوم ریاضی تشکیل می دهند که نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

دادفر تاکید کرد: کاهش هرساله تعداد شرکت کنندگان گروه علوم ریاضی زنگ خطری است که مسئولین باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: آزمون صبح روز چهارشنبه با گروه آزمایشی هنر شروع می شود و در روز پنجشنبه هم آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و انسانی، روز جمعه گروه علوم تجربی و در روز شنبه گروه علوم انسانی زبان های خارجی را خواهیم داشت.

مسئول حفاظت فیزیکی آزمون استان کرمانشاه از تدارک ۱۸ حوزه اصلی امتحانی برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد پنج حوزه اصلی در مرکز استان و در دانشگاه های رازی، آزاد اسلامی، صنعتی، پیام نور و اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی در ادامه بیشترین تراکم حوزه های امتحانی برای آزمون سراسری امسال را در روز جمعه و گروه علوم تجربی اعلام کرد و گفت: برای برگزاری این آزمون حدود ۱۷۴ حوزه فرعی امتحانی در سطح استان پیش بینی شده است.

وی در ادامه به تمهیدات اندیشیده شده برای آزمون امسال اشاره کرد و گفت: در برگزاری آزمون امسال به مانند سال گذشته حفاظت از سلامت داوطلبان به عنوان سرمایه های ملی، علمی و اجتماعی را در اولویت قرار داده ایم و دغدغه های خانواده ها را برای رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار می دهیم.

مسئول حفاظت فیزیکی آزمون استان تصریح کرد: در این راستا، هماهنگی های لازم برای استقرار ناظر بهداشتی با هماهنگی علوم پزشکی انجام شده، تیم های هلال احمر و فوریت های پزشکی نیز در حوزه های امتحانی مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین گندزدایی حوزه ها و تجهیز عوامل اجرایی به امکانات پروتکل های بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفته تا سلامت داوطلبان حفظ شود.

به گفته این مسئول، هماهنگی لازم با شرکت توزیع برق و شرکت آب و فاضلاب استان برای جلوگیری از قطع برق و آب در زمان برگزاری امتحانات انجام گرفته است.

وی افزود: نیروی انتظامی و پلیس راهور هم بحث کنترل ترافیک مسیرهای منتهی به حوزه های امتحانی را در دستور کار قرار خواهند داد.

این مسئول در ادامه از تشدید برخورد با داوطلبین متخلف خبر داد و گفت: درصورتی که داوطلبی حین برگزاری آزمون مرتکب تخلف شود به مراجع قضایی معرفی می شود.

منبع:ایسنا

309317