جدایی از «جلال» به دلیل مشکلات مالی

تهیه‌کننده فصل دوم سریال «جلال» از جدا شدن از این پروژه به دلیل مشکلات مالی خبر داد.
تصویر جدایی از «جلال» به دلیل مشکلات مالی

به گزارش سایت خبری پرسون، اسفندماه سال گذشته پس از پخش دومین فصل سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی، مدیرکل سیمای استان‌های صداوسیما از تولید فصل سوم این مجموعه تلویزیونی در ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حسن نجفی کارگردان این سریال تاریخی اول تیر ماه از سفارش تولید فصل سوم «جلال» خبر داد، اما این اتفاق را مشروط به تسویه مبالغ معوقه فصل‌های گذشته این سریال عنوان کرد.

حالا برای اطلاع از آخرین اخبار درباره «جلال ۳» با علیرضا جلالی تهیه‌کننده فصل دوم سریال تماس گرفتیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های هفته گذشته کارگردان این سریال، در حال حاضر تولید فصل سوم در چه شرایطی قرار دارد، گفت: صحبت‌های کارگردان «جلال» صحت دارد و فعلا در این وضعیت قرار داریم. البته در صورت شروع تولید فصل سوم این سریال من دیگر به عنوان تهیه‌کننده در این مجموعه حضور ندارم و تهیه‌کنندگی سریال به شخص دیگری محول می‌شود.

جلالی علت جدا شدن از سریال «جلال» را مشکلات مالی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ادامه همکاری با این مجموعه در توان من نیست و البته علاقه‌ای به صحبت درباره جزئیات آن ندارم.

این تهیه‌کننده درباره جدیدترین فعالیت‌های خود عنوان کرد: چند فیلمنامه برای ساخت سریال در صدا و سیما در دست دارم که هر زمان به نتیجه‌ای قطعی درباره آن‌ها برسم از جزئیاتش صحبت خواهم کرد.

تهیه‌کننده «ماهورا» در پاسخ به این پرسش که آیا مانند بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان علاقه‌ای به فعالیت در شبکه نمایش خانگی دارد یا خیر، توضیح داد: ترجیح من کار در تلویزیون است نه شبکه نمایش خانگی چراکه این روزها فعالیت در پلتفرم‌ها بسیار گران است و مبالغی که در پروژه‌های شبکه نمایش خانگی میان عوامل و بازیگران می‌چرخد ارقامی میلیاردی است، آن هم برای بازیگرانی که تمام شهرت خود را از قاب تلویزیون و حضور در پروژه‌های صدا و سیما به دست آورده‌اند و الان حاضر به فعالیت در آن نیستند.

او افزود: صدا و سیما و تلویزیون فضایی برای همه مردم است و باید حرف‌های خود را در تلویزیون و برای همه مردم بازگو کنیم. درحال حاضر نیز فکر می‌کنم صدا و سیما به سمتی پیش می‌رود که فضای بیشتری را برای بیان بعضی حرف‌ها به فیلم و سریال‌ها می‌دهد و این اتفاق در «جلال» مشهود بود، اما این را هم قبول دارم که بعضی از مدیران تلویزیون با کم‌لطفی‌هایی که نسبت به سریال‌های تلویزیونی دارند باعث کوچ پروژه‌ها به سمت پلتفرم‌ها می‌شوند.

این تهیه‌کننده در پایان با اشاره به محتوای تولیدی سریال‌های شبکه نمایش خانگی، گفت: برخی دیالوگ‌هایی که در میان بازیگران رد و بدل می‌شود جای تأسف بسیار دارد. محتوای تولیدی در پلتفرم‌ها درحال رفتن به سوی برداشتن حریم‌ها و چارچوب‌ها است مانند سریالی که تازگی‌ها می‌بینیم که در آن به راحتی خیانت و فساد را نشان می‌دهد آن هم به قیمت اینکه درنهایت چنین فردی سرانجام خوبی نخواهد داشت. قطعا تماشای این سریال‌ها ترجیح من و خانواده‌ام نیست اما چیزی که تعجب‌برانگیز است نام افرادی‌ست که در جایگاه سازنده‌های این سریال‌ها به چشم می‌خورد.

قصه فصل اول سریال «جلال» که در ۱۵ قسمت توسط امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمد، از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۶ در تبریز را به تصویر می کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها روایت می کرد و در فصل دوم شاهد رویدادهای تاریخی ایران از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ بودیم.

پس از پخش فصل ابتدایی سریال «جلال» در دهه فجر سال ۹۸ فصل دوم این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی کاری از صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و با مشارکت گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بود که از ۲۸ بهمن روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

309282