با هدف تکریم ارباب رجوع اجرا می‌شود؛

اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح بخشودگی جرایم منابع دیرکرد کتابخانه های عمومی سراسر استان زنجان با هدف تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: این طرح که از یک تیر ( ولادت حضرت امام رضا (ع) ) شروع شده تا ۳۰ تیر (عید سعید قربان) ادامه دارد.

تصویر اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد کتابخانه‌های عمومی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های موقت و اجباری کتابخانه‌ها در این دوران، با هدف تکریم ارباب رجوع و بازگشت منابع امانی به کتابخانه‌ها طرح بخشودگی جرایم منابع دیرکرد اجرا می‌شود.
امیرعلی نیکبخش اظهار داشت: در این طرح اعضای کتابخانه‌های عمومی که منابع امانی خود را از یکم تا ۳۰ تیرماه به کتابخانه‌ها عودت دهند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی (مربوط به دوران کرونا و قبل از آن) خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی مدت شیوع کرونا کتابخانه‌های عمومی در چند بازه زمانی تعطیل شد، افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، خدمات کتابخانه‌های عمومی بیشتر به‌ صورت غیرحضوری ارائه شده و کسانی که عضو کتابخانه‌ها هستند در فضای مجازی به کتاب‌‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کردند و این موضوع باعث کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌ها شده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هم‌اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان ۹۸ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع است.

منبع: ایرنا

309272