مدیرعامل آبفای استان:

نصب سایه بان و کاهش ۳۵درصدی مصرف آب توسط کولرهای آبی / وجود ۴۵۰هزار کولر آبی فاقد سایه بان در یزد

مدیرعامل آبفای یزد گفت: بر اساس بررسی ها نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی تا ۳۵درصد مصرف آب را کاهش میدهد و در این خصوص به دنبال راهکارها و مشوق های قانونی برای اجباری شدن نصب سایه بان هستیم
تصویر نصب سایه بان و کاهش ۳۵درصدی مصرف آب توسط کولرهای آبی / وجود ۴۵۰هزار کولر آبی فاقد سایه بان در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، اصغر ریاضتی در گفتگو با خبرنگار پرسون به مناسبت هفته مصرف آب با اشاره به اینکه شرایط سال آبی استان یزد نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت و حساس تر است گفت: خشکسالی تمام کشور را فراگرفته و طبیعتاً استان یزد به دلیل شرایط اقلیمی خاص بیش از دیگر استان‌های کشور درگیر معضل کم آبی و بی آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد شبکه خطوط انتقال آب در این استان را حدود ۱۳ هزار متر عنوان کرد و ابراز داشت: شبکه خط انتقال آب در استان یزد گسترش داشته و نیازمند اصلاح جدی است ضمن اینکه ۳۰ درصد خطوط انتقال آب در یزد فرسود است.

وی تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده برای اصلاح هر متر خط فرسوده انتقال آب شهری یک میلیون تومان و برای اصلاح خط انتقال آب روستایی ۷۰۰ هزار تومان نیاز است.

ریاضتی در ادامه از کاهش میزان مصرف آب در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این میزان مصرف از ۲۰ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته و در حال حاضر ۴۵ درصد آب استان از منابع خط انتقالی تأمین می شود.

مدیرعامل آبفای یزد با اشاره به آبرسانی به ۱۲۰ روستای استان یزد با تانکر گفت: مدیریت منابع آبی باید در اولویت اجرایی شهروندان شهری و روستایی قرار گیرد.

ریاضتی حراست از کیفیت آب شرب را اولویت اول شرکت آبفا در استان یزد دانست و بیان کرد: عدالت در توزیع آب با کیفیت رویکرد جدی برنامه ریزی در حوزه مدیریت منابع آبی یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت مصرف آب در ادارات دولتی استان گفت: کمیته ای در این باب در معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده که جلسات آن هر دوهفته یکبار برگزار و دستورالعمل ها در این خصوص صادر میشود ضمن اینکه در حال حاضر با کمک بخش خصوصی با تهیه چک لیستی دقیق در حال پایش و رصد میدانی مصرف آب در استان هستیم .

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به اینکه کولرها ی آبی یکی از منابع بلعیدن آب در استان به شمار میروند اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۰۰هزار کولر آبی در یزد وجود دارند که تنها ۵۰هزار آن ها از سایه بان برخوردار است و این در حالی است که بر اساس بررسی ها نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی تا ۳۵درصد مصرف آب را کاهش میدهد و در این خصوص به دنبال راهکارها و مشوق های قانونی برای اجباری شدن نصب سایه بان هستیم

ریاضتی در پایان با اشاره به خدمات غیرحضوری دستگاه متبوعش خاطرنشان کرد: هرکس در سطح استان یزد نیازمند خدمات شرکت آبفا است می تواند با شماره گیری سه عدد ۱۲۲ خدمات را بدون مراجعه حضور دریافت کند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

309268