فرماندار ماهنشان:

فرآیند تکمیل زنجیره تولید ماهی آغاز شد

فرماندار ماهنشان گفت: فرآیند تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان آغاز شده است.

تصویر فرآیند تکمیل زنجیره تولید ماهی آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جلیل جزونقی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی ماهی و تولید بچه ماهی را در دستور کار داریم و از سرمایه‌گذاران در این بخش در ماهنشان استقبال می‌شود اظهار کرد: سالانه بالای 11 تا 12 هزار تن ماهی در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود که نشان می‌دهد این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید ماهی دارد.

وی در ادامه در خصوص کمبود آب و تاثیر آن در بخش کشاورزی به ویژه برنج کاران افزود: شهرستان ماهنشان در حوزه کشاورزی و آب شرب بیشتر به آب‌های سطحی وابسته است.

فرماندار ماهنشان با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات ما در شهرستان ماهنشان کمبود آب شرب است یادآور شد: مدیریت مصرف و جلوگیری از انشعابات غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاهایی که در ماهنشان با مشکل آب شرب مواجه هستند نیز در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: یک واحد آبرسانی سیار به شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

جزونقی با اشاره به اینکه سد مراش به منظور تامین آب پایدار شهرستان ماهنشان احداث می‌شود تاکید کرد: با اتمام این پروژه آب مورد نیاز 127 روستای ماهنشان به صورت پایدار تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بالای 70 درصد از روستاهای ماهنشان با کمبود آب مواجه هستند ابراز کرد: مشکل آب شرب شهرستان ماهنشان نسبت به سایر شهرستانهای استان بالاتر است.

فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز با کمبود آب مواجه هستیم ادامه داد: به منظور کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی کشت محصولات کم‌آبر در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در این حوزه کشت پسته، گل محمدی و سایر محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند در دستور کار قرار گرفته است.

جزونقی در پایان خاطرنشان کرد: کشت برنج در ماهنشان بسیار محدود است و تا به امروز هم برنج‌کاران این شهرستان مشکل آب ندارند.

منبع: موج رسا

309233