مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در راستای اجتماع‌ محور کردن فقر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک 58 میلیارد تومانی خیرین در مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در راستای اجتماع‌ محورکردن فقر فعالیت می‌کنند.

تصویر فعالیت ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در راستای اجتماع‌ محور کردن فقر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری از فعالیت ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در راستای اجتماع‌ محور کردن فقر با گفتمان و حرکت جهادی با محوریت مساجد خبر داد و اظهار کرد: ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و هم‌افزایی در اقدامات نیکوکارانه، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار از جمله خیران و نیکوکاران محلات به‌ منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، برون‌سپاری و توسعه خدمات‌رسانی به نیازمندان، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهدافی است که مراکز نیکوکاری دنبال می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آن توسط خود مردم است به‌ طوری که در یک سال گذشته قریب به ۵۸ میلیارد تومان توسط این مراکز جمع‌آوری و در بین خانواده‌های نیازمند با رعایت حفظ عزت‌ نفس و کرامت انسانی توزیع‌ شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ شاخص‌های جمعیتی و مساحتی جزو استان‌های آخر است، گفت: از نظر شاخص‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف خیر و احسان از جمله صدقات، زکات و طرح اکرام ایتام و محسنین همیشه در رده‌های برتر کشوری قرار داشته است.

صفری افزود: به همت مردم خیر و نیکوکار استان در حوزه خیر واجدان بودجه تعهدی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته ۲۲۲ درصد تحقق داشته است.

وی با اشاره به اینکه منشور عملکردی کارگزاران محرومیت‌زدایی نظام در این نهاد با تکیه‌ بر تفکر بسیجی، تلاش و همت جهادی در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: با همین نگاه و در سایۀ جاری کردن گفتمان کار جهادی و حرکت انقلابی در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان و با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی به‌ ویژه خیران، نیکوکاران و مراکز نیکوکاری میانگین سرانه دریافتی ایتام به بیش از یک‌ میلیون ۲۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه محسنین نیز به بیش از ۳۷۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد

309224

مطالب مرتبط