مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

۴۰ درصد بافندگان فرش، فرش ابریشم می بافند

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت ۴۰ درصد از بافندگان فرش دستباف استان در زمینه فرش ابریشم خبر داد.

تصویر ۴۰ درصد بافندگان فرش، فرش ابریشم می بافند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محسن جعفری با بیان اینکه ۴۰ درصد از بافندگان فرش دستباف استان در زمینه فرش ابریشم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال‌ ۲۹ هزار متر مربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلو فرش تولید و میزان صادرات فرش دستباف با مبدا تولید استان بالغ بر یک میلیون دلار برآورد شده است.

وی افزود: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و نیز رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیشترین نقشه‌هایی که در استان بافته می‌شود، طرح بیدگینه، طرح قلتوق و طرح ماهی افشار است که در این بین، طرح ماهی افشار نیز بیشترین میزان خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

جعفری در رابطه با تعداد معرفی متقاضیان بیمه صندوق روستاییان و عشایر، تصریح کرد: تعداد ۲۹۰۰ نفر متقاضی بیمه تامین اجتماعی از استان به مرکز ملی فرش ایران معرفی شده‌اند. همچنین در جلسات و نشست‌های تخصصی، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه فرش دستباف توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

مدیر اداره فرش سازمان صمت استان زنجان، تعداد بازرسی مشترک از کارگاه‌های قالی‌بافی را ۱۳۳ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم، ابریشم و رنگ، باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود. استان پتانسیل بالایی در زمینه تولید فرش دستباف دارد ولی بازاریابی و شناسایی مشتری مستمر بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش مشتری دائمی و مستمر فرش دستباف استان زنجان، می‌تواند سبب استفاده از پتانسیل‌های فرش استان شود.

منبع: ایسنا

309223