استعفای رئیس سازمان راهداری تکذیب شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت هواپیما افزایش نداشته و شورای عالی هواپیمایی کشوری نیز جلسه ای در این خصوص برگزار نکرده است.

تصویر استعفای رئیس سازمان راهداری تکذیب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه شرکت عمران شهرهای جدید با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره ماجرای اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلم‌ها گفت: امروز جلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور اعضای اصلی، پلیس راه و سه استان مربوطه برگزار می‌شود. در این جلسه گزارش‌ها بررسی می‌شود و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار با بیان رد خبر استعفای رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای نیز گفت: نوسازی ناوگان را چند سال است که پیگیری می‌کنیم و منابع خود را به میدان آورده ایم. ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال داریم. متوسط عمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای باید کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: متوسط عمر اتوبوس‌ها ۱۱ سال، مینی بوس‌ها ۲۴ سال و سواری‌ها تقریباً در خط صفر است که نوسازی خوبی برای سواری‌های کرایه صورت گرفته است.

اسلامی درباره واردات کامیون با عمر زیر سه سال، تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ کامیون زیر سه سال در گمرکات مانده است. دستگاه‌های مربوطه همکاری کنند تا سریع‌تر اجازه ترخیص آنها صادر شود. همچنین با دو خودروساز داخلی قرارداد داریم که ۸۰ درصد رقم خرید آنها از محل تسهیلات به راننده و ۲۰ درصد از محل آورده راننده همراه با یک کامیونت فرسوده است.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: هیچ افزایش قیمتی رخ نداده و شورای عالی هواپیمایی کشوری، جلسه‌ای نداشته است.

اسلامی در واکنش به پرسش خبرنگار مبنی بر اظهارات رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره معرفی دست اندرکاران واردات کامیون‌های کمتر از سه سال تصریح کرد: بروند شکایت کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تأمین قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: بر اساس قانون قیمت بلیت هواپیما آزاد است و شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند اما برای آنکه در حق مردم اجحاف نشود، ما برای آن سقف تعیین کردیم و از این روش قیمت بلیت را کنترل و نظارت می‌کنیم.

منبع: مهر

308767