والدین هوشیار باشند؛

شناسایی 480 کودک مبتلا به "کرونا" در کرمانشاه

هم اکنون از نوزاد تازه متولد شد تا افراد پیر و کهنسال در معرض خطر این بیماری هستند و هیچکس نمی تواند بگوید کرونا خطری برای او ندارد.
تصویر شناسایی 480 کودک مبتلا به "کرونا" در کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شناسایی 487 کودک مبتلا به کرونا در استان در بهار امسال خبر داد وافزود: این امر می طلبد که والدین هوشیاری بیشتری داشته و بدانند کرونا می تواند کودکان را هم درگیر کرده و برای آنها خطرناک باشد.

ابراهیم شکیبا در گفت و گویی با بیان اینکه سویه های جدید کرونا پیر و جوان نمی شناسند، گفت: در نوع قبلی کرونا کرونای ووهان عمدتا افراد پیر و سالخورده درگیر بیماری می شدند، اما با جهش های رخ داده در ویروس کرونا، این ویروس هم اکنون بیماری زایی بالایی در نوجوانان و جوانان پیدا کرده است.

وی افزود: هم اکنون از نوزاد تازه متولد شد تا افراد پیر و کهنسال در معرض خطر این بیماری هستند و هیچکس نمی تواند بگوید کرونا خطری برای او ندارد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه یادآور شد: در بهار امسال در مجموع تست کرونای 487 کودک زیر 10 سال در استان مثبت شد.

شکیبا خاطرنشان کرد: اینها مواردی است که با استفاده از تست PCR شناسایی شده اند و قطعا تعداد کودکانی که علائم خفیف داشته و تست نداده اند، بیش از این تعداد است.

وی تاکید کرد: در این شرایط والدین باید حساسیت بالایی داشته و نسبت به کوچکترین علائم مشابه کرونا در کودکان هوشیار باشند.

شکیبا با اشاره به طیف گسترده علائم کرونا گفت: درمجموع دو دسته علائم تنفسی و گوارشی داریم که والدین به محض مشاهده این علائم در کودکان باید آنها را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه بسیاری والدین در این زمینه سهل انگاری کرده و با بیان اینکه کودک آنها سرماخورده، از پیگیری درمان کودک خود غافل می شوند.

وی افزود: در این بین هم برخی والدین تصور دارند که کرونا برای کودکان خطرناک نیست، درحالیکه کرونا در کودکان هم عارضه ایجاد کرده و هم می تواند آنها را قربانی کند.

شکیبا گفت: والدین باید در صورت مشاهده علام مشابه سرماخوردگی مانند تب، سرفه، عطسه، بدن درد و ... و نیز علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه حتما کودک خود را به مراکز درمانی ارجاع دهند.

منبع: ایسنا

308563