مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اعلام کرد:

تخصیص اعتبار کاهش آسیب به ۲۵ مرکز محلات حاشیه‌نشین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه ۵۰ مرکز فرهنگی اجتماعی محلات حاشیه‌نشین طی ۲ سال گذشته تجهیز شده‌اند گفت: در سال جاری در ۲۵ مرکز دیگر نیز این مهم انجام خواهد شد.

تصویر تخصیص اعتبار کاهش آسیب به ۲۵ مرکز محلات حاشیه‌نشین

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسیح الله سلطانی در کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده استان افزود: طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۵۰ مرکز فرهنگی و اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین در ۹ منطقه سکونتگاه غیررسمی تجهیز شده است.

وی اضافه کرد: این مهم به دلیل انجام گرفت تا شرایط آموزش بهتر افراد ساکن در محلات حاشیه‌نشین فراهم شود که در سال گذشته نیز درخواست و اعتبار اولیه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود که در سامانه ثبت شد.

این مسوول با بیان اینکه از میزان اعتبار اعلامی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت، ادامه داد: منابع این بخش نیز به اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد امور کتابخانه ها، اداره کل فنی و حرفه‌ای، استانداری" شهرداری" و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: در این خصوص شهرداری زنجان آنگونه که باید و شاید برای جذب اعتبار اقدام لازم را انجام نداده است و در این میان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل افزایش قیمت اقلام مورد نظر در خریداری آنها مشکلاتی دارد که امیدواریم این مهم برطرف شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: اعتبار تخصیصی به بهزیستی نیز به مراکز مثبت زندگی داده شد، اما واگذاری این مراکز به بخش خصوصی اشکال قانونی را موجب شده که این موضوع نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان هیچ اقدامی را در خصوص اعتبار تخصیصی برای آسیب‌های اجتماعی انجام نداده است، گفت: هزینه کرد این اعتبار تا پایان تیر امسال است و به این مهم باید توجه داشت که استانداری زنجان سومین سالی است که اعتبار برای حوزه اجتماعی دریافت می‌کند.

سلطانی خاطرنشان کرد: طیق مصوبه‌ای شورای اجتماعی تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری موظفند تا نسبت به رعایت ضوبط مربوط به تعیین بودجه و تخصیص آن تا سقف ۳۰ درصد به مناطق حاشیه‌نشین اقدام کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید بر حسن اجرای آن نظارت داشته باشد.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد این استان در زمینه حاشیه‌نشینی پایین‌تر از میانگین کشوری است و جزو استان‌های مشکل‌دار کشور به شمار نمی‌آید.

منبع: ایرنا

308207