اولین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین منطقه خاورمیانه عرضه شد

شرکت کانادایی 3iQ  فعال در زمینه مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال از راه اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین منطقه خاورمیانه در بورس نزدک دبی خبر داد. 

تصویر اولین صندوق سرمایه گذاری بیت کوین منطقه خاورمیانه عرضه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که در سراسر جهان شمار سرمایه گذاران بیت کوین رو به افزایش است، افتتاح یک صندوق بیت کوین می تواند زمینه ساز ورود جریان جدیدی از سرمایه از سوی یکی از ثروتمندترین مناطق جهان به بازار این ارز باشد.

سرمایه گذاران می توانند با خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق به حرکات قیمتی بیت کوین بیش از همیشه دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر، علاوه بر قابلیت خرید مستقیم از بازار نزدک (Nasdaq) دبی، این امکان فراهم شده است که واحدهای سهام از بازار بورس اوراق بهادار تورنتو به نزدک دبی منتقل شوند. گفتنی است که پس از آغاز معامله سهام این صندوق، بهای هر سهم آن خیلی سریع ۱۱ درصد افزایش یافت و از ۳۴.۵۷ دلار قیمت اولیه به ۳۸.۴۰ دلار رسید.

فردریک پای (Frederick Pye)، مدیر عامل 3iQ، ضمن اظهار خرسندی از تصمیم گرفته شده گفت هرچند این اقدام در حالی صورت می گیرد که بیت کوین تنها ظرف چند هفته بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است ولی با توجه به احتمال افزایش قیمت آن در تابستان، سرمایه‌گذاران این صندوق در موقعیت “برد برد” قرار خواهند گرفت.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cryptobriefing

308169