بسته خبری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان

سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های آینده خود را اعلام کرد.
تصویر بسته خبری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، برنامه‌های یادشده به شرح زیر است:

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 12شهرداری اصفهان از آغاز ویژه برنامه های تابستانه در محلات 10 گانه این منطقه خبر داد.

اکرم قپانچی اظهار داشت: بیش از 80 عنوان برنامه ویژه تابستان برنامه ریزی شده که همزمان با ولادت امام رضا(ع) در قالب جشن "هر محله یک رواق" آغاز شده و در تمامی محلات منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: این برنامه ها در قالب برگزاری جشنواره، مسابقه، نمایشگاه، کارگاه های آموزشی و همچنین ویژه برنامه های منطقه ای، محلی و شهری شکل اجرایی به خود خواهند گرفت.

وی با اشاره به مخاطب حداکثری این برنامه ها ادامه داد: راهبردهایی همچون افزایش شور و نشاط اجتماعی شهروندان، تقویت هویت تاریخی، فرهنگ سازی برای افزایش کیفیت و پایداری ازدواج و توجه به امر تحکیم خانواده، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، افزایش فعالیت های ورزشی، افزایش سواد اطلاعاتی و رسانه ای، هم افزایی نهادهای مدنی و خیریه ها و در نهایت افزایش تعلق اقشار حاشیه نشین به جامعه شهری در اجرای این برنامه ها در نظر گرفته شده است.

قپانچی خاطرنشان کرد: براساس این راهبردها و متناسب با پتانسیل و ظرفیت های موجود در هر محله و نیازهای اهالی آن محله، برنامه های فرهنگی و اجتماعی به اجرا در می آیند.

اجرای برنامه های تابستانی منطقه 4 در باغ غدیر

کارگاه ها و برنامه های متنوعی ویژه تابستان از سوی منطقه 4 شهرداری اصفهان در باغ غدیر برگزار می شود.

مدیر منطقه 4 شهرداری با اشاره به تازه ترین برنامه های این منطقه گفت: تابستان زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و فصلی است که با برنامه ریزی فرهنگی می تواند برای خانواده ها خاطره انگیز باشد.

رضا اخوان افزود: شهرداری منطقه 4 در همین راستا برنامه ها و کارگاه هایی برای شهروندان تدارک دیده شده است که به نوعی ضمن لحاظ کردن تمام گروه های سنی، امکان بهره مندی از آموزش های غیرمستقیم برای آموختن مهارت های اساسی به شهروندان را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: افزایش مهارت های فکری به عنوان مهارتی اساسی مطرح است که در همه شئون زندگی و همه مراحل عمر به کار می آید که برای دستیابی به این مهارت ها از مبدع یکی از روشهای شناخته شده کشوری به نام «مهارت های فکری مدل rj» بهره مند شده ایم.

وی ادامه داد: برگزاری دو کارگاه «مهارت های فکری و نویسندگی» و «مهندسی امروز و معماری زندگی» برای عموم حاضرین در باغ غدیر تدارک دیده شده که در این کارگاه ها افراد با انجام تمرین های هفتگی موانع و ویروس های فکری خود را شناخته، با استفاده از ظرفیت های ناشناخته مغز خود آشنا شده و توانمندی های عملی در ساختن زندگی خود کسب خواهند کرد.

مدیر منطقه 4 شهرداری تصریح کرد: برنامه «پنجشنبه های کودکی» نیز برای کودکان برنامه ریزی شده که با انجام بازی های فکری فردی و گروهی در حضور مربیان آموزش دیده، به موانع فکری کودکان پرداخته و راهکار ارایه می شود.

اخوان گفت: با توجه به خلاء های سیستم آموزش رسمی، نوجوانان شرکت کننده در کارگاه «یادگیری با طعم طبیعت» با فلورگیاهی ایران، درختان و پرنده های طبیعت پیرامون و در کارگاه «شناخت شخصیت شغلی» با راه ها و مهارت های صحیح برای یک شغل، تیپ های شخصیتی و شغل های مناسب هر تیپ آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: دوره « ذهن آگاهی» نیز به شناخت هیجانات و سیستم مدیریت افکار و موارد مرتبط می پردازد و در ادامه در مردادماه این دوره به «مهارتهای گفتگو» خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های «نشاطستان» در ادامه هدف اول و دوم ویژه فصل تابستان در محله های مختلف منطقه به منظور افزایش نشاط و شادی شهروندان در پارک کردآباد، باغ غدیر و سایر پارک های سطح منطقه عصرهای تابستان ساعت 18 اجرا می شود.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های منطقه 4 شهرداری اصفهان می توانند با شماره 32685269 تماس حاصل کنند.

308033