گزارش پرسون از عملیات پلیس آگاهی پایتخت؛

سارقی که بین زندان و زندگی مانده است +عکس و فیلم

سارقی که از شلوغی بازار سواستفاده و اقدام به سرقت های متعدد موتورسیکلت می کرد توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.
تصویر سارقی که بین زندان و زندگی مانده است +عکس و فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون، خلا قانونی، و اوضاع اقتصادی دو مولفه اصلی در بروز فرآیند بزهکاری و ناهنجاری که در جامعه امروزی ما نقش انکار ناپذیری دارند؛ که تحلیل و توصیف علمی و جامعه شناسانه هر یک از این عناصر و ارزیابی کمی و کیفی نقش هر یک از این عناصر یاد شده در شکل پذیری شخصیت های مخرب افراد جامعه شرح مبسوطی را می طلبدکه طرح آن در این مقال نمی گنجد.

اما موضوع گزارش ما فرد سارقی است که متاسفانه به هر دلیل نامعلومی انگیزه غیر قابل باوری در امر ارتکاب انواع سرقت، جعل از چک های موجود در کف بازار گرفته تا سرقت سریالی موتورسیکلت های مردم و شهروندان در کوچه و خیابان های شهر و بازار است.

سارقی که هر بار با رهایی از تحمل زندان و با بهره گیری از تجربیات زندانیان حرفه ای سابقه دار در خارج از زندان و با مرتکب شدن جرائم و سرقت های متعدد برگی دیگر را به صفحات پرونده قطور ناهنجاری های زندگی خود می افزاید.

اینک سمت و سوی گزارش ما سارق سابقه دار ۳۴ ساله با تحصیلات کارشناسی الکترونیک است که پس از ۳ بار دستگیری، اینبار به علت سرقت های متعدد موتورسیکلت در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ به سر می برد.

اظهارات سرهنگ سعد الله گزافی جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با وصول خبر باندی ۳ نفره که در سطح شهر و مکان های شلوغ و پرازدحام بازار از موقعیت استفاده و موتورهایی که فاقد ایمنی و قفل بودند را به سرقت می بردند، عوامل تیم عملیاتی پایگاه هشتم پلیس اگاهی تهران بزرگ پیگیر ماجرا شدند.

وی ادامه داد: پرونده آماده، دستورات قضایی اخذ و مخفیگاه متهمان شناسایی و سارق دستگیر شد.

سرهنگ گزافی بیان کرد: شیوه و شگرد آنها به این نحو بود که از شلوغی بازار استفاده و موتورسیکلت ها را به سرقت میبردند و در مخفیگاه خود نگهداری می کردند. یک تعداد از موتور سیکلت ها را اوراق و تعدادی را از طریق نیسان بارگیری و به شهرهای شمالی برده و به افراد شهرستان می فروختند؛ نیز چهره موتو ها را تغییر داده تا مالکان موتور نتوانند شناسایی کنند.

این مقام انتظامی اشاره کرد: در این راستا یک مالخر دستگیر شد.

سرهنگ گزافی توصیه ای به شهروندان کرد و گفت: شهروندان موتور سیکلت خود را در پارکینگ عمومی پارک یا بدست پارکبان بسپارند. از قفل، زنجیر و GPS برای موتورهای خود استفاده نمایند.

وی در پایان گفت: این سارق به ۳۰ فقره سرقت اعتراف که ۲۰ دستگاه آن کشف؛ تعدادی هم اوراق شده است. تحقیقات کماکان ادامه دارد.

اظهارات متهم:

چندسالته؟
۳۲ سال

سابقه داری؟
بله، در سال ۸۹ به جرم کلاهبرداری و در سال ۹۳ به جرم پولشویی به زندان افتادم.

این بار به چه جرمی دستگیر شدی؟

موتورهایی که در شلوغی بازار پارک بود و از ایمنی پایین برخوردار بود را انتخاب و با وسیله ای به اصطلاح بشکن قفل را شکسته، موتور را روشن و پا به فرار می گذاشتم.

چند فقره سرقت کردی؟

۳۰ فقره در مناطق غرب تهران سرقت انجام دادم.

چند میفروختی؟

موتور هوندا را ۲ و نیم تا ۳ میلیون تومان می چفروختم.

چرا بعد از سرقت، موتورسیکلت ها را به شمال میبردی؟

اخرین بار که از زندان آزاد شدم، ۲ سال بود که رامسر زندگی می کردم و محیط آنجا را شناختم؛ متوجه شدم که اکثر بومی های انجا موتور را به قیمت پایین و مزایده ای می خرند؛ این فکر به سرم افتاد که از تهران موتور را به شمال بفرستم و در آنجا به فروش رسانم.

چرا به دنبال کار نرفتی؟

چون سن‌ من بالا رفته بود و هر کجا که برای اشتغال می رفتم، عدم سو پیشینه و ضامن معتبر می خواست.

نکته پایانی؛

شایان ذکر است که مراجع قانونی، علمی، دانشگاهی، بخش های مربوطه و مسئولین به شکل جدی و همه جانبه گرایی به مقوله رشد بی سابقه جرائم همچون سرقت، جعل و ناهنجاری های اجتماعی بپردازند و انگیزه های گرایش به بزهکاری، ناهنجاری و نیز جامعه گریزی به صورت علمی- فرهنگی مورد کالبد شکافی و مداقه قرار دهند.

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

307855