رتبه اول خراسان شمالی در طرح کاداستر

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت : خراسان شمالی در طرح کاداستر رتبه اول کشور را دارد.
تصویر رتبه اول خراسان شمالی در طرح کاداستر

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ نفر از محکومان قطعی دادگاههای این استان متواری هستند و دادگستری با تشکیل کارگروه جلب، برای تمام این محکومان متواری حکم جلب صادر کرد و به دنبال دستگیری آنهاست.

جعفری اضافه کرد: تاکنون این کارگروه موفق شد تا ۸۰ نفر از مجرمانی که محکومیت قطعی داشتند را جلب کند و تلاش می شود تا سایر محکومان متواری نیز جلب صورت گیرد.

جعفری با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی پرونده های قضایی استان در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۰۳ پرونده وارد دستگاه قضا شد که از این تعداد پرونده ۲۲۴ هزار و ۱۹۵ مختومه شد که ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده از این تعداد مربوط به سال ۹۸ بود.

وی اظهارداشت : هم اکنون ۱۷ هزار و ۴۲۵ پرونده در دادگستری های این استان در دست رسیدگی قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان را در سال گذشته ۶۷ هزار و ۶۶۸ پرونده اعلام کرد و اظهارداشت: ۴۱ درصد از این پرونده ها به صلح و سازش ختم شد و این استان رتبه سوم کشور را در شاخص شوراهای حل اختلاف به خود اختصاص داده است.

جعفری با اشاره به کارکرد واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان خراسان شمالی اظهارداشت : حدود ۳۳ هزار مشاوره در این واحد به مردم ارایه شد.

وی ثبت اطلاعات ۲۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر از مردم استان را در سامانه ثنا از دیگر کارکرد خوب دادگستری استان دانست و اظهارداشت: برای این کار در ۱۸ دفتر و ۲ کانتر برای ابلاغ الکترونیکی فعال است که در این زمینه میزان رشد استان از ۹۴ درصد به ۹۶ درصد رسیده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از کسب رتبه اول در حوزه رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به زندانیان نیز خبر داد و افزود: خراسان شمالی در طرح کاداستر نیز رتبه اول کشور را دارد.

307792